Celý proces darovania potravinových prebytkov ľuďom v núdzi od sledovania množstva potravín v obchodoch až po podpis dokumentov prebieha cez smart aplikáciu Foodcloud.

Aplikácia dostupná pre Android aj iOS pomáha organizáciám lepšie plánovať distribúciu pomoci ľuďom v núdzi. Výhodou aplikácie je aj prepočet darovaných potravín na množstvo porcií či vplyv zmenšovania potravinového odpadu na zníženie skleníkových plynov.

,,Tesco daruje nepredané potraviny ľuďom v núdzi zo všetkých obchodov už od roku 2019. Aj vďaka sledovaniu množstva potravinových prebytkov sa nám podarilo ich množstvo doteraz znížiť o polovicu a napredujeme ďalej. Aktuálne až 90 % nepredaných potravín, ktoré sú vhodné na ľudskú konzumáciu, už teraz darujeme ľuďom v núdzi alebo ako krmivo pre zvieratá. Digitalizácia procesu darovania cez Foodcloud nám pomáha svojou efektivitou, aby sme pomáhali ešte viac a čo najviac dobrého jedla smerovalo ľuďom v neľahkej životnej situácii,“ vysvetľuje Michaela Lehotská, CSR manažérka Tesca na Slovensku.

Digitalizáciou procesov reťazec zároveň usporí ročne desiatky kilogramov papiera na tlač dokumentov.

Reťazec spustil pilotnú verziu aplikácie na Slovensku v roku 2020 v desiatich prevádzkach. Okrem Potravinovej banky Slovenska, od novembra minulého roka aplikáciu Foodcloud už aktívne využíva aj 125 charitatívnych organizácií, ktoré sú jej partnermi.

,,Od spustenia pilotného testovania v prvých obchodoch až do marca tohto roka Tesco cez aplikáciu darovalo viac ako 1 600 ton nepredaných potravín ľuďom v ťažkých životných situáciách. Z množstva jedla charitatívni partneri pripravili takmer štyri milióny porcií jedla. Tým, že sa potraviny zbytočne nevyhodili, sme ušetrili vyše 808 000 kilogramov CO2,“ dopĺňa Michaela Lehotská.

Značky: