Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

4ka si pripisuje významné technologické prvenstvo.

Ako prvý mobilný operátor na Slovensku spúšťa do komerčnej prevádzky volania a SMS prostredníctvom technológie VoLTE, pričom cenu volaní a SMS vo vyššej kvalite nezvyšuje, naďalej platí rovnaká sadzba 4 centy za minútu/SMS pre všetkých.

„Vykročili sme v ústrety budúcnosti, chytili ju za ruku a doniesli na Slovensko. Príchod VoLTE môžeme prirovnať k nástupu GSM siete v 90-tych rokoch, keď postupne vytlačila nešifrovanú NMT sieť. Dnes je VoLTE na Slovensku, i vo svete, len v začiatkoch, no v priebehu niekoľkých rokov sa stane štandardom každodenného telefonovania,“ hovorí technický riaditeľ pre mobilnú sieť SWAN Mobile, a. s., Patrik Kollaroci.

Výhody VoLTE:

  • Vysoká kvalita hlasu v HD
  • Spojenie volania medzi dvoma VoLTE užívateľmi sa uskutoční do dvoch sekúnd, teda minimálne štyrikrát rýchlejšie ako pri súčasnom prepínaní zo 4G do 2G siete
  • Počas VoLTE hovoru ostáva telefón naďalej pripojený v LTE dátovej sieti, zákazník teda môže súčasne dátovať aj telefonovať
  • Volania a SMS prostredníctvom technológie VoLTE sú dostupné pre všetkých zákazníkov 4ky, ktorí majú aktivovanú funkcionalitu VoLTE a mobilný telefón podporujúci túto technológiu na Slovensku
  • Pre využívanie novinky VoLTE volania nie je podmienkou, aby mal zákazník aktivovaný dátový balík
  • VoLTE ponúka aj možnosť používať funkcionalitu Video cez LTE (ViLTE), ak ju podporuje mobilný telefón
  • VoLTE výrazne zrýchli poslanie SMS medzi dvoma VoLTE užívateľmi
  • Dáta prenesené počas volania VoLTE za účelom prenosu hlasu nie sú účtované z kreditu alebo z aktivovaného dátového balíka

„VoLTE volanie je účtované ako akékoľvek iné volanie v sieti 4ka, 4 centy za minútu. Čiže zákazník platí rovnako ako pri bežnom volaní. VoLTE je pre zákazníkov dostupné v celej 4G sieti 4ky. Aktuálne LTE signálom pokrývame viac ako 64 % populácie SR,“ uviedol P. Kollaroci.

Pre využitie všetkých benefitov spojených s VoLTE je potrebné, aby obaja účastníci volania disponovali telefónmi podporujúcimi VoLTE v sieti 4ka a mali aktivovanú funkcionalitu VoLTE. Ak má takéto zariadenie iba jeden účastník, volanie sa uskutoční štandardným spôsobom tak, že účastník s VoLTE telefónom volá cez LTE sieť a účastník bez VoLTE telefónu je prepojený cez klasickú mobilnú sieť. Rovnaká situácia platí aj v prípade, ak počas prebiehajúceho VoLTE volania jeden z volajúcich účastníkov stratí LTE signál, volanie bez prerušenia ďalej plynule pokračuje v GSM sieti 4ky.

Na začiatok je potrebné, aby si zákazníci o aktiváciu funkcionality VoLTE požiadali cez Zákaznícku linku na čísle 950. Funkcionalita bude následne aktivovaná do 24 hodín. O úspešnej aktivácii bude zákazník informovaný SMS správou. Pre kontrolu či je konkrétne zariadenie zaregistrované v systéme VoLTE 4ky bude potrebné vytočiť číslo *123. Ak je dané zariadenie registrované vo VoLTE systéme 4ky, zákazník bude počuť hlásku o registrácii jeho zariadenia.

Hlavným dodávateľom a strategickým partnerom spoločnosti SWAN Mobile, a. s., pri implementácii technológie VoLTE je spoločnosť ZTE Corporation.

VIDEO TOUCHIT: 4ka spúšťa komerčnú prevádzku VoLTE ako prvý operátor na Slovensku (doplnené aj o video)

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.