Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Skupina Renault predstavila svoje EV novinky a trendy v mobilite na nedávnej konferencii Renault eWays. V rámci nej spojila sily s agentúrou Ipsos a na vzorke 5 000 respondentov zrealizovala prieskum Barometer elektrickej mobility.

Prieskum podrobne popisuje vzťah Európanov k elektrifikovaným vozidlám. Vo všetkých skúmaných krajinách: Francúzsko, Nemecko, Taliansko, Španielsko a Spojené kráľovstvo je trend jednoznačne v prospech urýchlenia prechodu na elektrickú mobilitu.

Renault

Renault

Elektrifikácia vozidiel sľubuje zmenu v prostredí mobility a tento proces sa konečne zrýchľuje. Hospodárska kríza v rámci pandémie koronavírusu ovplyvňuje aj globálny automobilový trh. Napriek tomu predaj 100 % elektrických vozidiel v Európe vzrástol od januára do októbra 2020 o 70 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. A ak práve v roku 2020 vzrástol predaj elektrických a hybridných vozidiel, v nasledujúcich rokoch by mal byť tento trend ešte výraznejší.

Barometer elektrickej mobility na podujatí Renault eWays tiež potvrdzuje rastúce povedomie Európanov o klimatických zmenách. 8 z 10 Európanov chce viac hybridných a elektrických vozidiel počas ďalších 10 rokov.

Väčšina Európanov si želá prechod na elektrifikované vozidlá kvôli tomu, že sú výhodnejšie pre životné prostredie. Pre každého druhého opýtaného je to skutočná priorita. Prechod na elektrické a hybridné vozidlá sa vôbec nemusí považovať za prechodný výstrelok, ale o dlhodobú potrebu v spoločnosti. Viac ako polovica respondentov (54 %) si myslí, že prechod na elektrifikované vozidlá je príliš pomalý.

Renault

Renault

Európania sú presvedčení, že elektrické a hybridné vozidlá pomôžu obmedziť znečistené ovzdušie. Na základe tohto presvedčenia 38 % respondentov tvrdí, že sú pripravení na prechod na elektrické vozidlá. Trend v podaní hybridných vozidiel je ešte silnejší. Takmer polovica opýtaných (47 %) pripúšťa možnosť, že ich ďalší automobil bude hybridný. Paradoxne, aj keď sa uprednostňujú elektrifikované vozidlá, vodičom chýbajú skúsenosti. Viac ako ¾ opýtaných Európanov (76 %) nikdy nejazdili na elektrickom alebo hybridnom automobile.

Kríza COVID-19 zmenila návyky v mobilite európskych obyvateľov. 43 % z nich v súčasnosti deklaruje riziko nákazy ako hlavné kritérium pri výbere spôsobu dopravy, najmä v Španielsku, Taliansku a v Spojenom kráľovstve.

Viac výsledkov z barometra o elektromobilite vygenerovanom na podujatí Renault eWays nájdete tu. Celé podujatie Renault eWays nájdete na tejto webovej stránke.

A čo samotní Francúzi?

Kľúčové poznatky zo štúdie nám hovoria o tom, že COVID-19 mení návyky v oblasti mobility: ľudia používajú menej hromadnú dopravu a viac zohľadňujú svoje zdravie pri výbere dopravy. Francúzi budú s najväčšou pravdepodobnosťou používať svoje vlastné auto na každodenné dochádzanie do práce (73 % oproti 53 %).

Klimatické zmeny, francúzsky problém? Hneď za pandémiou koronavírusu (52 %) sú najväčším problémom Francúzov klimatické zmeny (41 %). Francúzi sú medzi 5 európskymi skúmanými krajinami, ktoré pripisujú tejto problematike najväčší význam. Obyvatelia sú pritom na chvoste toho, aby niečo pre globálne problémy urobili. Iba 48 % z nich tvrdí, že už urobili nejaké zmeny v spôsobe života.

TOP jazdná vlastnosť pre Francúzov je TICHO! 81 % z tých, ktorí už šoférovali elektrické alebo hybridné vozidlo si myslí, že si jazdu vedia viac užiť než pri vozidle so spaľovacím motorom. Toto je európsky rekord!

Krátkodobé a strednodobé plány ukazujú silný apetít po elektrických vozidlách. Viac ako tretina Európanov (30 % Francúzov) si myslí, že ich ďalším vozidlom by mohlo byť práve elektrické. Tieto zámery sú z dlhodobého hľadiska vyššie (55 % Európanov v nasledujúcich 10 rokoch). Hlavná motivácia pri kúpe elektrického alebo hybridného vozidla súvisí so znížením nákladov pre 45 % Francúzov. 40 % obyvateľov označuje životnosť batérie ako hlavnú prekážku nákupu hybridného alebo elektrického vozidla. Na druhom a treťom mieste sú náklady a otázka recyklácie batérií.