Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Vlaky KISS sú v prevádzke už rok a práve na sviatok sv. Valentína symbolicky oslavujú svoje prvé výročie pod hlavičkou Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK). Ich úloha je jasná – prepájať regióny, mestá a ľudí. Vlaky nie sú len dopravným prostriedkom, ale aj priestorom, kde sa odohrávajú každodenné príbehy – ranné stretnutia, spoločné cesty za rodinou, nečakané rozhovory či návraty domov.

„Každý deň vlaky našej spoločnosti umožňujú tisíckam ľudí stretnúť sa, byť bližšie k svojim blízkym a pohodlne sa dostať tam, kde sú doma, kde pracujú, alebo kde na nich čakajú nové zážitky. Naše 4 najnovšie moderné elektrické súpravy KISS, ktoré sme symbolicky sprevádzkovali k sviatku svätého Valentína, spájajú ľudí už rok. Spojenie nie je len technický termín v doprave, ale aj vyjadrenie toho, čo verejná doprava znamená pre spoločnosť – dostupnosť, pohyb a blízkosť. Tento rok spájajú vlaky ZSSK ľudí ešte častejšie, pretože sme ich počet zvýšili o viac ako 70 po celom Slovensku,“ uviedol Peter Helexa, generálny riaditeľ ZSSK.

Národný dopravca sprevádzkoval 4 moderné vozidlá KISS, ktoré patria medzi vlajkové lode vozidlového parku ZSSK, 15. februára 2024 (štvrtá súprava prišla v auguste). Odvtedy sú neoddeliteľnou súčasťou modernej osobnej dopravy na linkách Bratislava – Nové Zámky a Bratislava – Trenčín/Púchov.

Za prvých 12 mesiacov vlaky KISS prepravili:

🧍🏼4 milióny cestujúcich, pričom priemerný počet cestujúcich na jeden spoj dosiahol 520,

🧑🏼‍🦽‍➡️viac ako 18-tisíc cestujúcich so zdravotným znevýhodnením,

🚲vyše 7-tisíc bicyklov,

🐕‍🦺takmer 2-tisíc psov.

Moderné, elektrické, nízkopodlažné vlaky typu KISS dosahujú 97 % spoľahlivosť, pričom odjazdili:

🚆 približne 920-tisíc vlakokilometrov,

🚆 takmer 7-tisíc vlakov, čím zabezpečili desiatky spojení denne.

Najvyťaženejším dňom za uplynulý rok bol piatok 15. marca 2024, pričom pravidelne sú najplnšie štvrtky a piatky, kedy ľudia najčastejšie cestujú.

Okrem nových elektrických vlakov sa kľúčovým prvkom moderného cestovania stáva aj digitalizácia a vlaky KISS tento trend jasne reflektujú. Až 51 % cestujúcich v týchto súpravách si zakúpilo lístok cez online predajné kanály, čo potvrdzuje, že čoraz viac ľudí uprednostňuje pohodlné a rýchle riešenia. Digitálna transformácia patrí medzi strategické priority ZSSK, pričom neustále rozvíja a modernizuje online predajné systémy, aby cestujúcim ponúkli čo najjednoduchší prístup k vlakovým lístkom. Rastúci podiel nákupov lístkov online je dôkazom, že digitalizácia v železničnej doprave nie je len trendom, ale nevyhnutnou súčasťou budúcnosti modernej verejnej dopravy.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.