Čínska spoločnosť oznámila svoj plán na minulotýždňovej konferencii Huawei Eco–Connect v Berlíne, kde okrem iného diskutovala aj o plánoch posilnenia digitálnej transformácie európskych podnikov.
Huawei v Európe spustí obchod s vlastnými aplikáciami už začiatkom budúceho roka. Po Číne bude európsky trh vôbec prvým na svete, kde oficiálne predstaví ponuku svojich aplikácií. Ide o podobnú službu, akú môžeme už pár rokov nájsť napríklad u konkurenčného Samsungu, ktorý predáva vlastné aplikácie prostredníctvom obchodu Samsung Apps. Obchod s aplikáciami bude predinštalovaný na všetkých smartfónoch značky Huawei, respektíve Honor, ktoré čínsky výrobca uvedie na trh počnúc prvým kvartálom budúceho roka.
K spusteniu predaja vlastných aplikácií pomôže spoločnosti Huawei 15 kľúčových vývojárov aplikácií a hier, pričom cieľom bude priniesť rozličné exkluzívne produkty a služby pre vlastníkov Huawei zariadení. Aplikácie údajne budú bez akýchkoľvek reklám a majú pokrývať ako lokálny, tak i globálny obsah. Súčasne so spustením AppStoru plánuje firma predstaviť aj vlastnú video streamovaciu službu. V oficiálnej tlačovej správe čínsky výrobca uvádza, že sa snaží vytvoriť otvorenú digitálnu púlatformu, ktorá by „inšpirovala inovácie naprieč jednotlivými priemyselnými odvetviami“ a „priniesla európskym firmám jasnú hodnotu“ a práve obchod s aplikáciami má tvoriť dôležitú časť tejto iniciatívy.
O tom, že nepôjde len o nejaké nezaujímavé aplikácie „do počtu“, môže napovedať počet stiahnutí z AppStoru v Číne, kde od 210 miliónov používateľov zaznamenal Huawei doteraz viac než 450 miliárd stiahnutí rôznych aplikácií. Nedávno sa dostala do oficiálnej ponuky napríklad aj populárna aplikácia pre vodičov od Sygicu.
Zdroj: Android Authority
Mohlo by vás zaujímať: