Toyota Motor Corporation pracuje na vývoji plných pneumatík, ktoré majú znížiť hmotnosť automobilov a zlepšiť ich výkon. Sú určené najmä pre elektrické a vodíkové autá. Toyota ich predstavila na autosalóne v Tokiu v koncepte Fine-Comfort Ride. Bola to prvá prezentácia pneumatík bez vzduchu v osobnom automobile.
Rodinný automobil poháňaný vodíkom predstavený na autosalóne v Tokiu – Toyota Fine-Comfort Ride – má 4 elektromotory zabudované priamo do kolies. Elektrický prúd na pohon motorov vzniká priebežne vo vodíkových palivových článkoch. Koncept poslúžil na prezentáciu komplexného riešenia vozidla, ktoré neprodukuje žiadne emisie CO2 ani iné škodlivé látky a vďaka plným pneumatikám má nižšiu spotrebu energie. Ako povedal Takao Sato, hlavný inžinier Toyoty, bola to prvá prezentácia plných pneumatík na osobnom automobile. Inovatívne kolesá pozostávajú z ráfikov vyrobených z hliníka a plastu so širokými gumovými pásmi.
Plné pneumatiky by znížili hmotnosť elektromobilov a vyvážili hmotnosť trakčných batérií. V súčasnosti majú plné pneumatiky rovnakú hmotnosť ako štandardné natlakované vzduchom, Takao Sato však predpokladá, že technologický pokrok umožní znížiť hmotnosť každej pneumatiky o 5 kg, čiže okolo 30 percent. Tento cieľ by sa podľa neho mohlo podariť dosiahnuť do roku 2025.
Firma Sumitomo Rubber Industries Ltd., ktorá vyrába plné pneumatiky pre Toyotu, a testuje ich na malých elektromobiloch, očakáva, že prvý komerčný produkt bude pripravený v roku 2020. V súčasnosti sa plné pneumatiky používajú pri malých úžitkových vozidlách, ako sú kosačky na trávu, golfové vozíky alebo menšie terénne rekreačné vozidlá. Wako Iwamura, projektový manažér firmy Sumitomo Rubber dodáva, že o ich riešenie prejavili záujem aj iní výrobcovia automobilov.