V lete 2017 sme v spolupráci so 100 online obchodmi z 13 európskych krajín realizovali prieskum zameraný na analýzu trhu e-commerce. Zamerali sme sa na hlavné ukazovatele úspešnosti podnikania v online prostredí, trendy a príležitosti pre podnikanie v oblasti e-commerce v Európe. Vzorka respondentov pozostávala z online obchodov predávajúcich produkty zamerané na módu, topánky a textílie, bytové doplnky a nábytok, kozmetiku, hračky a športové a outdoorové activity. Aké sú teda celkové nálady s ohľaom na online podnikanie v Európe?
Spokojnosť a optimizmus
Väčšina respondentov reagovala na akutálnu situáciu online prostredia veľmi pozitívne (56%), prípadne čiastočne pozitívne (31%). Väčšina je takisto optimistická (52%) a pomerne optimistická (26%) s vyhliadkami do budúcnosti.
Prekážky trhu
Pri prekážkach trhu označila väčšina online predajcov ako najväčší problém prítomnosť zahraničných konkurentov a právne a daňové zaťaženie. Zo zákazníckej perspektívy boli najväčšími prekážkami bezpečnosť platenia a nedostatok fyzického kontaktu s produktom.
Komunikácia s mileniálmi
Väčšina obchodov sa usiluje robiť všetko preto, aby svojou komunikáciou zasiahli aj mileniálov. Prevažne tak robia prostredníctvom sociálnych sietí (86%). 90% obchodov má svoj vlastný Facebook profil, 76% je na Instagrame a 41% na Twitteri.
Trendy
83% respondentov sa nazdáva, že ich domáci online trh nasleduje najnovšie trendy. Pri ich vlastných inováciách väčšina respondentov uvádza inovatívne platobné metódy (70%), intenzívna prítomnosť na viacerých komunikačných kanáloch (70%) a využitie big data (60%).
Medzinárodné operácie
72% respondentov predáva svoje produkty medzinárodne, pričom 50% z nich produkty na zahraničných trhoch aj aktívne propaguje. Čo však považujú pri zahraničnej expanzií za najnáročnejšie? Je to predovšetkým logistika, vysoká miera konkurencie a jazykové adaptácie. Prekvapivo iné reštriktívne opatrenia či iná platobná mena nepredstavuje pre predajcov žiadne komplikácie.
Chcete sa dozvedieť viac? Kliknite tu.
Zdroj: ShopAlike.sk
Tento článok je komerčným obsahom.