Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť GFI Software, dodávateľ riešení pre bezpečnosť podnikových sietí, zverejnila výsledky prieskumu medzi partnermi riešení Kerio, ktorý sa uskutočnil v septembri 2017. Z výsledkov vyplýva, že najvyužívanejšou telefónnou platformou sú v českých a slovenských SMB firmách mobilné telefóny, ktoré spoločne s VoIP telefóniou rýchlo vytláčajú z podnikov klasické telefónne linky. Dôvodom nasadzovania IP telefónov sú predovšetkým výhodnejšie prevádzkové náklady, bohatšia funkčnosť a možnosti integrácie s podnikovou IT infraštruktúrou.

Telefónne hovory sú po elektronickej pošte druhým najvyužívanejším kanálom pracovnej komunikácie, keď sú v mnohých oblastiach ako napríklad v oblasti riadenia vzťahov so zákazníkmi nezastupiteľnou komunikačnou alternatívou. SMB firmy dnes uprednostňujú VoIP ústredne, ktoré je možné jednoducho prepojiť s CRM a inými systémami a poskytujú pokročilé funkcie, ako je napríklad smerovanie, záznam a evidencia hovorov, konferenčných hovorov, posielanie hlasových správ do e-mailu či integrácia s mobilnými telefónmi typu iOS či Android.

Hlavné zistenia prieskumu:

  • Najväčší dopyt medzi zákazníkmi produktov Kerio je aktuálne po riešeniach komunikácie (72 %).
  • V oblasti pracovnej komunikácie sa najviac využívajú e-maily (100 %), telefónne hovory (58 %) a osobné stretnutia (21 %), chat či sociálne siete iba minimálne.
  • Telefónna infraštruktúra využívaná na pracovné hovory zahŕňa mobilné telefóny (v 95 % firiem), stolné telefóny (47 %), IP telefóny (39 %) a Skype (5 %).

„Ako sa hovorí, jeden telefónny hovor vydá za desať e-mailov. A podnikanie veľkej časti SMB firiem je na telefonovaní závislé,“ povedal Zdeněk Bínek, zodpovedný za predaj riešení GFI Software v Českej republike a na Slovensku. „Moderné VoIP telefónne systémy eliminujú hranicu medzi IT a komunikačným setom a efektívnejšia hlasová komunikácia spolu s možnosťou telefonovať odkiaľkoľvek za minimálne prevádzkové náklady je dôvodom, prečo klasické telefóny rýchlo miznú z našich pracovných stolov – buď úplne, alebo ich nahrádzajú IP telefóny.“

GFI Software ponúka v segmente telefónia Kerio Operator, systém telefónnej ústredne založený na protokole VoIP, ktorý poskytuje výkonné a súčasne cenovo dostupné funkcie hlasovej a obrazovej komunikácie vhodné pre malé a stredne veľké firmy. Kerio Operator využíva existujúcu počítačovú sieť a štandardný protokol Session Initiation Protocol (SIP).

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.