Business Lease: „Mať elektromobil už neznamená obmedzovať sa v cestách, kde ešte nie je infraštruktúra.“
Ešte do júna môžu firmy a jednotlivci žiadať o štátnu finančnú dotáciu na obstaranie elektromobilu vo výške 5000 eur a hybridu vo výške 3000 eur. Vlaňajšok pritom potvrdil, že záujem o elektromobilitu vzrástol aj medzi firmami, a to nielen vďaka finančnej dotácii, ale i zvýhodneným možnostiam obstarania elektromobilov na operatívny lízing. Popri investíciách do rozširujúcej sa infraštruktúry prichádza ďalší inovatívny impulz. „Mať elektromobil by už nemalo znamenať obmedzovať sa v cestách, kde ešte nie je infraštruktúra,“ hovorí o netradičnej novinke v rámci operatívneho lízingu Lucia Čišková, výkonná riaditeľka Business Lease Slovakia.
Inovatívna novinka
Business Lease prichádza s inovatívnou novinkou na trhu, keď pre priaznivcov elektromobility ponúka v rámci elektromobility balíka možnosť vyžiadať si napríklad na dovolenku vozidlo s klasickým pohonom. „Vychádzali sme z toho, že ešte stále sú na Slovensku váhavci, ktorí elektromobil ako vozidlo číslo jeden odmietajú z dôvodu, že ísť s ním pohodlne na dovolenku je do krajiny, kde je obmedzená infraštruktúra, riziko. Ak je však človek nastavený inovatívne a „eko“, ani toto by nemalo byť prekážkou,“ hovorí Čišková. Nový produkt je benefitom v rámci služieb, ktorý bude môcť klient využiť dva razy po dva týždne do roka a v prípade potreby za poplatok aj častejšie či dlhšie,“ vysvetľuje. Dočasné auto bude v kategórii Škoda Octavia Combi. Jedným z dôvodov je, že na dovolenku potrebujú ľudia dostatočný batožinový priestor. Spoločnosť Business Lease je poskytovateľom komplexnej mobility a popredným hráčom na poli operatívneho lízingu.
Podpora zo všetkých strán
Už teraz je pritom podpora elektromobility dlhodobo témou číslo jedna v celoeurópskom meradle. Keďže Európska únia chce zakázať registráciu vozidiel so spaľovacími motormi do roku 2030 až 2050, musí aj masívnejšie finančne podporiť rozvoj infraštruktúry pre elektromobily. Len u nás by do roku 2020 malo pribudnúť 18 rýchlonabíjacích a 7 ultrarýchlonabíjacích staníc.
Dojazd sa významne zvyšuje. Napríklad jeden z najpreferovanejších modelov aj medzi firmami – Nissan Leaf má v novej verzii už dojazd okolo 350 km. Inováciami nadupaná Tesla, ktorá je u nás dostupná cez operatívny lízing Business Lease, posúva hranicu dojazdu na 600 km. Až 70 % jázd v Európe je však do 40 km denne, takže elektromobilita je riešením nielen v rámci mestskej mobility, ale aj regionálnej a celoslovenskej.
Zmenou financovania, napríklad na operatívny lízing, sa pritom elektromobily, ktorých obstarávacia cena sa v súčasnosti pohybuje v priemere okolo 30 tisíc eur, stávajú zaujímavou prvou voľbou mobility aj pre firmy. Operatívnym lízingom sa totiž dá vyhnúť nielen vysokej vstupnej investícii, ale prefinancovať v rámci mesačných platieb len rozdiel medzi nadobúdacou hodnotou vozidla a zostatkovou cenou po skončení nájmu, teda len skutočne využitý čas pri využívaní plného servisu a služieb, a to bez prevádzkových a finančných rizík.
Elektromobily majú vysokú zostatkovú hodnotu a pri pohľade na celkové prevádzkové náklady – teda aj vrátane paliva a servisu, povedzme za štyri roky, je elektromobil v porovnaní s vozidlom so spaľovacím motorom veľmi výhodný. „Servisné náklady sú pri elektromobile výrazne nižšie než pri vozidle so spaľovacím motorom. Kým náklady na palivo predstavujú až štvrtinu priemerných nákladov na flotilu, v prípade elektromobilu platí, že čím viac jazdí, tým sú náklady nižšie. V priemere môžu byť o 20 % až 30 % nižšie než pri fosílnych palivách. Základom je optimalizácia nabíjania cez domáce nabíjacie stanice s nabíjacími programami prevádzkovateľov nabíjacej infraštruktúry,“ vysvetľuje Lucia Čišková.