Spoločnosť Toyota investuje miliardu dolárov do firmy Grab Holdings zo Singapuru. Ide o najväčšieho ride-sharingového operátora v juhovýchodnej Ázii s hodnotou viac ako 10 miliárd dolárov.
Príspevok spoločnosti Toyota k rozvoju firmy Grab Holdings je najväčšou investíciou výrobcu automobilov do spoločnosti poskytujúcej služby mobility. Je súčasťou stratégie Akia Toyodu na transformáciu spoločnosti od tradičného výrobcu automobilov na spoločnosť, ktorá poskytuje zákazníkom po celom svete služby modernej mobility založené na nových technológiách. S cieľom urýchliť procesy rozhodovania budú predstavitelia Toyoty poverení prácou v správnej rade spoločnosti Grab a posilnia jej riadiace zložky.
„Je to dobré rozhodnutie, Toyota by v tejto oblasti nemala zaostávať,” vyjadril sa Tatsuo Yoshida, analytik spoločnosti Sawakami Asset Management Inc. Tokio. „Prichádza čas zdieľaných automobilov. Pre výrobcov je to možno smutná skutočnosť, ale zároveň skvelá príležitosť na rozvoj, ak ju správne pochopia.”
Služby modernej mobility
Grab je developerom mobilných platforiem pre dopravu, kuriérske služby, dodávateľov potravín a finančných služieb v 217 mestách juhovýchodnej Ázie. V marci tohto roku odkúpil od spoločnosti Uber Technologies jeho pobočky v regióne a v súčasnosti ovláda trh so zdieľanou dopravou.
Od augusta 2017 spoločnosti Toyota a Grab spoločne rozvíjajú služby pre prepojenie automobilov v cloude a využívanie údajov zozbieraných telematickým systémom Toyota TransLog. Tento systém slúži na správu vozového parku vo firmách a v súčasnosti je inštalovaný v 100 automobiloch na prenájom značky Grab ako súčasť pilotného projektu. Takto zozbierané údaje sa spracúvajú prostredníctvom platformy Toyota Mobility Service Platform, ktorá slúži ako informatická infraštruktúra pre služby založené na spájanie vozidiel v sieti.
Nová investícia umožní spoluprácu rozšíriť tým, že spojí všetky vozidlá na prenájom vo flotile Grab a zavedie rôzne typy mobilných služieb. Spoločnosti Toyota a Grab tiež zohľadňujú spoluprácu v oblasti poistenia na základe údajov zozbieraných počas jázd alebo finančných služieb pre používateľov Grab. Obe spoločnosti chcú v čo najkratšom čase prejsť od pilotných projektov k plnohodnotnému nasadeniu svojich služieb pre zákazníkov v juhovýchodnej Ázii.