Štúdia BMW Concept iX3 ponúka ucelený pohľad na budúcnosť elektromobility. Je to čisto elektrické auto z oblasti Sports Activity Vehicle (SAV).
Pre BMW je dôležité rozširovanie ponuky vozidiel, ktoré nevypúšťajú lokálne emisie. Je to rozhodujúci pilier k nastupujúcej zmene mobility, a to spolu s automatizovanou jazdou, špičkovou konektivitou a digitálnymi službami. BMW Group očakáva, že do roku 2025 budú elektrifikované vozidlá tvoriť 15 ÷ 25 % predajov.
Piata generácia eDrive
Súčasťou inovácií v BMW Concept iX3 je už piata generácia technológie pohonu BMW eDrive. Jeho hlavou výhodou je zjednotenie elektromotora, prevodovky a výkonovej elektroniky do samostatného pohonného celku. Súčasťou tejto generácie sú aj výkonnejšie batérie a celok má kompaktné rozmery. Výsledkom je vyšší výkon, dlhší dojazd, nižšia hmotnosť vozidla a vyššia flexibilita. Do akéhokoľvek modelu sa tak na základe požiadaviek od zákazníkov bude dať zabudovať buď spaľovací motor, nabíjateľný plug-in hybridný pohon alebo plne elektrický pohon.
Medzinárodná výroba
Komponenty pohonu eDrive sa vyrábajú v závodoch v mestách Dingolfing (Nemecko), Šen-jang (Čína) a Spartanburg v USA. Závod v meste Dingolfing zohráva vedúcu rolu ako centrum celej siete, kde sa zbierajú expertízy a skúsenosti s elektrickým pohonom. Spoločný výrobný závod BMW Brilliance Automotive v čínskom meste Šen-jang bude zabezpečovať sériovú výrobu modelu vychádzajúceho z aktuálnej štúdie BMW Concept iX3.
Parametre BMW Concept iX3
Aktuálny model BMW X5 xDrive40e iPerformance (kombinovaná spotreba benzínu: 3,4 ÷ 3,3 l/100 km; kombinovaná spotreba elektrickej energie: 15,4 ÷ 15,3 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 78 ÷ 77 g/km) sa predstavil v roku 2015 ako prvý nabíjateľný plug-in hybridný model značky BMW. A model BMW ActiveHybrid X6 predstavený v roku 2009 bol prvé Sports Activity Coupé na svete s plne hybridným pohonom.
Štúdia BMW Concept iX3 predstavuje auto s výkonom viac ako 200 kW (270 k), špeciálne upravená vysokonapäťová batéria má kapacitu viac ako 70 kWh. To je dosť na to, aby sa elektrické SAV podľa normy WLTP dostalo do vzdialenosti 400 kilometrov.
Ďalším špecifikom vysokonapäťových batérií piatej generácie je upravený spôsob nabíjania. Zásobníky energie majú novú riadiacu jednotku a môžu sa nabíjať aj z rýchlonabíjačiek s výkonom až do 150 kW. Prostredníctvom nich sa vysokonapäťové batérie nabijú už za 30 minút.
Dizajnové úpravy
Medzi identifikačné prvky štúdie BMW Concept iX3 patria zatvorené obličky masky chladiča BMW s grafikou vozidiel BMW i, modrá linka BMW i okolo obličiek, logo značky vpredu, na bokoch a difúzor na zadnom nárazníku. Tieto štylistické prvky dobre vyniknú na matnej striebornej farbe vozidla s označením Moonstone Silver.
Doplnkové služby
BMW sa spája aj s ďalšími partnermi ako je DriveNow a ReachNow (zdieľanie vozidiel), ChargeNow (prístup k najväčšej sieti nabíjačiek) či ParkNow (priame vyhľadávanie, rezervovanie a platenie za parkovacie miesta). Automobilka odkúpila aj aplikáciu Parkmobile, ktorá sa zameriava na vodičov všetkých automobiliek a umožňuje im parkovanie na uliciach, a to bez používania hotovosti či parkovacích lístkov. Stačí na to aplikácia v mobilnom telefóne či vo vozidle. Pri parkovaní v parkovacích domoch sa služba zameriava na podporu pri hľadaní, rezervácii a platení parkovacích miest.
BMW a siete 5G
Pripravované mobilné siete 5G BMW využije na rozšírenie konektivity vo vozidlách. Zákazník bude mať prístup k virtuálnej sieti, ktorá sa dá využiť na aktualizáciu navigačných máp v HD rozlíšení, priamy prenos dát medzi jednotlivými vozidlami či na sťahovanie videí v HD kvalite.
Prepojené vozidlá sú už dnes na 46 trhoch prostredníctvom zabezpečenej mobilnej siete schopné prijímať aktuálne informácie a prenášať údaje do IT systému spoločnosti BMW. Okrem aktuálnych výstrah pred nebezpečenstvom sa takto vzduchom prenášajú aj aktualizácie navigačných máp.
Dátové aplikácie
V budúcnosti poskytne IT systém BMW Group platformu aj pre ďalšie dátové aplikácie. Automobilka bude používať aj technológie založené na cloudových riešeniach a na umelej inteligencii. Najvyššiu prioritu budú mať bezpečnosť a ochrana prenášaných dát.
3D tlač
Špeciálne výrobné techniky so súhrnným označením ako 3D tlač získali úspech vďaka tomu, že sa dokážu rýchlo a flexibilne prispôsobiť aktuálnym podmienkam a potrebám výrobného procesu. Najlepším príkladom využitia takýchto špeciálnych výrobných procesov je malosériová výroba mimoriadne náročných súčiastok.
Používa sa to napríklad pri vývoji prototypov, skúšaní vozidiel a pri testoch v reálnej premávke. Nový model BMW i8 Roadster napr. využíva plátennú strechu s hliníkovým nosníkom vyrobeným z kovového prášku s použitím laserového tavenia. Ide o prvé použitie tejto prevratnej technológie vo výrobe automobilov.