Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Inteligentný podnik automatizuje rutinné či manuálne činnosti, aby uvoľnil kreatívny potenciál pre vytváranie pridanej hodnoty. Spoločnosť SAP, globálny líder v oblasti podnikových informačných systémov, počas bratislavskej konferencie Innovation Day predstavila riešenia, ktoré firmám pri napĺňaní tejto vízie pomôžu.

„To, že Innovation Day je už naším druhým najväčším podujatím na Slovensku po SAP Forum len dokazuje, že o inovácie je záujem,“ privítal účastníkov Reinhard Schwarz, generálny riaditeľ SAP Slovensko. Napredovanie Slovenska v tomto smere ilustroval napríklad na prudkom rozmachu cloudových riešení.

Všetky dáta pod jednou strechou

„Ešte pred desiatimi rokmi boli dáta len prostriedkom. Dnes sa stávajú samotným aktívom,“ ozrejmil dôležitosť práce s informáciami pre firmy Dirk Häusserman, ktorý v SAP vedie Database and Data Management v regióne strednej a východnej Európy. Hoci si to väčšina firiem uvedomuje, stále nedokážu informácie využiť naplno. Bráni im v tom prílišná roztrieštenosť dátových zdrojov, neznalosť kontextu pri ich analýze, či neschopnosť prinášať výsledky v reálnom čase. „Odpoveďou na tieto prekážky je jednotná digitálna platforma pre všetky aplikácie. Prináša potrebnú rýchlosť, zjednodušenie a umožňuje firmám inovovať,“ predstavil riešenie SAP HANA Data Management Suite, ktoré je základom pre akýkoľvek inteligentný podnik.

SAP sa počas siedmeho ročníka Innovation Day zameral na všetky tri zložky budovania inteligentného podniku: od Intelligent Enterprise Suite, cez využitie technológií ako je strojové učenie či umelá inteligencia, až po úlohu, ktorú zohráva jednotná digitálna platforma. Témami konferencie boli aj prepájanie dát v rámci zložitých dátových prostredí, integrácia nových analytických nástrojov pre Big Data s existujúcou IT infraštruktúrou, konkrétne využitie strojového učenia, či spôsob ako vybudovať skutočne adaptabilné prostredie.

Od chatbotov po automatické procesy

Podnikový softvér dnes v mnohých veciach rozhoduje bez potreby ľudských zásahov, navyše je schopný sa sám zdokonaľovať. Platí to aj pre SAP, jeho používatelia majú už teraz k dispozícii viacero nástrojov, ktoré využívajú umelú inteligenciu a strojové učenie na zjednodušenie práce.

Konverzačné AI napríklad umožňuje zákazníkovi vyskladať si komunikačného robota – chatbota s minimom programovania. Nasadenie takéhoto robota zákazníkovi urýchli a zjednoduší komunikáciu so zákazníkmi, čím odstráni častú príčinu nespokojnosti. Pripravené scenáre strojového učenia zase dokážu s vysokou presnosťou napríklad identifikovať zmeny v dokumentoch alebo odhaliť vzory a obrázky. Spoločne s inteligentnou robotickou automatizáciou procesov umožnia zákazníkom dosiahnuť vysokú úroveň automatizácie a tak i efektivitu.

Scenár modernizácie

Ako pri zmene smerom k inteligentnému podniku postupovať, predstavili na konferencii Innovation Day experti spoločnosti Ness. Scenárom presunu SAP Platform Integration na SAP Cloud Platform prešli krok za krokom a ukázali, ako zákazník v konečnom dôsledku ušetril financie za hardvér či poplatky za nevyužívané softvérové licencie a získal navyše lepšiu mobilitu a dostupnosť biznis aplikácií.

SAP zákazníkom pripomenul, že po roku 2025 už všetky SAP systémy budú bežať len na in-memory platforme SAP HANA. Staršie systémy nahradia inteligentné riešenia, ktoré sú omnoho viac pripravené na rýchle inovačné cykly a dokážu naplno využiť všetky moderné technológie. Spoločnosť predstavila aj rôzne cesty modernizácie pre podniky s tým, že priemerný čas implementácie riešenia SAP S/4HANA je deväť mesiacov.

Nové možnosti prináša aj SAP C/4HANA. Systém obsahuje komplexnú súpravu marketingových a obchodných riešení, vrátane implementácií najnovších akvizícií. SAP zároveň predstavil aj prídavný modul pre správu zákazníkov do SAP S/4HANA, ktorý môžu využívať aj on-premise riešenia.

Navštívte SAP News Center. Sledujte SAP na Twitter @sapnews.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.