V januári 2019 opustilo európske showroomy Lexusu okolo 3 800 vozidiel, takmer o 600 áut viac ako značky Porsche. Lexus dosiahol na európskom trhu po prvýkrát vyšší predaj ako značka z nemeckého Stuttgartu.
Presne 3 804 áut predaných na európskom trhu za prvý mesiac tohto roka. Je to o 576 exemplárov lepší výsledok, než v prípade Porsche. Lexus bol navyše jediným výrobcom luxusných automobilov, ktorý v januári zaznamenal nárast predaja v Európe.
Nemci trpia kvôli nafte
Predaj značky zo Stuttgartu naproti tomu klesol o 49,7 %. Vo veľkej miere to treba pripísať rozhodnutiu automobilky Porsche o ukončení výroby vozidiel s naftovými motormi. Nižšie výsledky nemeckého výrobcu môžu byť takisto výsledkom modelových zmien – najnovšia generácia modelu 911 sa ešte len dostane do autosalónov a značka takisto pracuje na vývoji nového auta s elektrickým pohonom.
Lexus v ofenzíve
Zdá sa, že výsledky predaja Lexusu budú ďalej rásť. Japonská značka v týchto dňoch uvádza do predaja celkom nový model – crossover UX. Okrem toho v Európe debutuje sedan ES, ktorý doteraz na tomto trhu nebol dostupný a koncom uplynulého roka prešlo faceliftom kupé RC. Už onedlho sa v showroomoch objaví aj osviežené RC F a celkom nová, ešte športovejšia verzia tohto auta – RC F Track Edition.