Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

V januári 2019 opustilo európske  showroomy Lexusu okolo  3 800 vozidiel, takmer o 600 áut viac ako značky  Porsche. Lexus dosiahol na európskom trhu po prvýkrát vyšší predaj ako značka z nemeckého Stuttgartu.

Presne 3 804 áut predaných na európskom trhu za prvý mesiac tohto roka. Je to o 576 exemplárov lepší výsledok, než v prípade Porsche. Lexus bol navyše jediným výrobcom luxusných automobilov, ktorý v januári zaznamenal nárast predaja v Európe.

Nemci trpia kvôli nafte

Predaj značky zo Stuttgartu naproti tomu klesol o 49,7 %. Vo veľkej miere to treba pripísať rozhodnutiu automobilky Porsche o ukončení výroby vozidiel s naftovými motormi. Nižšie výsledky nemeckého výrobcu môžu byť takisto výsledkom modelových zmien – najnovšia generácia modelu  911 sa ešte len dostane do autosalónov a značka takisto pracuje na vývoji nového auta s elektrickým pohonom.

Lexus v ofenzíve

Zdá sa, že výsledky predaja Lexusu budú ďalej rásť. Japonská značka v týchto dňoch uvádza do predaja celkom nový model – crossover  UX. Okrem toho v Európe debutuje sedan ES, ktorý doteraz na tomto trhu nebol dostupný a koncom uplynulého roka prešlo faceliftom kupé RC. Už onedlho sa v showroomoch objaví aj osviežené RC F a celkom nová, ešte športovejšia verzia tohto auta – RC F Track Edition.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.