Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

SEAT Tarraco absolvoval testovacie jazdy na Erg Chebbi v Maroku, jednom z najnezabudnuteľnejších miest na planéte.

  • Duny, dosahujúce výšku katedrály Sagrada Familia, sú výzvou pre systémy ako adaptívne tlmiče DCC a pohon všetkých kolies 4Drive
  • Teploty pohybujúce sa v rozpätí od 0 do 50 stupňov a rozmanitý terén predstavujú najväčšie prekážky

Pole piesočnatých dún, dlhé 22 kilometrov a široké 5 kilometrov, obsahujúce celé horstvá z piesku, rozmanitý terén a extrémne  teploty. To sú prekážky, ktoré musel prekonávať SEAT Tarraco na najväčšej púšti v Maroku.

– Od 0 do 50 stupňov Celzia počas niekoľkých hodín: Púšť je jedným z miest na našej planéte s najväčšími teplotnými rozdielmi, kde teplota dosahuje cez deň  50 stupňov Celzia a v noci klesne na bod mrazu. Preto je dôležité aby vonkajšia teplota neovplyvňovala interiér vozidla a vodiča. „Ideálna, komfortná teplota je 21,5°C a funkcia Auto automatickej klimatizácie samočinne reguluje teplotu v kabíne vozidla,“ hovorí María García, konštruktér vývojového oddelenia SEAT. Trojzónová automatická klimatizácia, ktorá sa dá pre zadnú časť kabíny nastavovať aj z druhého radu sedadiel, poskytuje posádke individuálny tepelný komfort aj v takýchto náročných podmienkach.

– Piesok a iné prekážky: Cesta k dunám je plná kamenistého, nerovného terénu, vyžadujúceho po celý čas presnosť a zručnosť v riadení. Tarraco má tlmiče pruženia s adaptívnou reguláciou, ktoré modifikáciou svojej charakteristiky automaticky prispôsobujú tvrdosť podvozka povrchu a štýlu jazdy. „Systém dokáže reagovať na nerovnosti povrchu v zlomkoch sekundy, čím uľahčuje jazdu v teréne,“ vysvetľuje Stefan Ilijevic, šéf oddelenia predvývoja, patentov a inovácií SEAT.

– Duny vo veľkosti katedrály: Krajinu v tejto oblasti charakterizujú pôsobivé piesočné duny, ktoré môžu mať výšku až 150 metrov, podobne ako katedrála  Sagrada Familia v Barcelone. Jazda do kopca a po piesku si vyžaduje prispôsobenie asistenčných systémov. „Napríklad pred výjazdom do piesku musíme deaktivovať stabilizačný systém, aby sme zabránili zabrzdeniu kolies a umožnili im voľne sa otáčať kým sa obnoví trakcia na sypkom povrchu,“ odporúča Stefan Ilijevic.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

– Od palivovej nádrže modelu Tarraco s objemom 60 litrov po 50 dní, ktoré môže ťava prejsť bez vody: Nájsť  čerpaciu stanicu paliva uprostred púšte je takmer nemožné. Hoci má Tarraco palivovú nádrž s objemom 60 litrov, nie je to nič oproti 50 dňom, ktoré môže ťava prejsť bez vody. „Jazda v piesočných dunách si vyžaduje veľký výkon, ktorý zvyšuje spotrebu paliva. Našťastie máme dostatočne veľkú palivovú nádrž,“ hovorí Stefan.

– 100 % technológia LED: Ako deň postupuje, farba púšte sa mení z oranžovo-červenej na žiarivú zlatú. Kopce dún a priehlbiny medzi nimi vytvárajú tiene, ktoré sťažujú orientáciu v teréne, no reflektory full LED modelu Tarraco jasne osvetľujú trasu. „Počas fázy vývoja komponenty ako predné reflektory a zadné skupinové svetlá strávili 10 dní v klimatickej komore pri extrémnych teplotách, pohybujúcich sa od -40 do +90°C aby sa overila ich odolnosť a zabezpečila neobmedzená funkčnosť aj v najnáročnejších podmienkach, ako je jazda po púšti,“ zdôrazňuje konštruktér SEAT.

https://www.youtube.com/watch?v=HM27Hmr5Rm8

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.