Telekom oznámil ďalšie opatrenia v súvislosti s pandémiou koronavírusu.
Telekom spustil v spolupráci s rehoľnými sestrami z rôznych kongregácii špeciálnu linku pre seniorov, ktorí sú osamelí a potrebujú duchovnú podporu. Od pondelka do piatka v čase od 08:00 do 18:00 budú môcť bezplatne volať na linku 0800 188 610. Ak máte suseda či susedku, ktorí to potrebujú, povedzte im o tomto čísle.
Operátor takisto oznámil posilnenie kapacít pre viaceré funkcie na TV platformách Magio GO a Magio SAT. Zmeny sú plánované nasledovne:
- Magio GO: Pri mobilnej TV chce Telekom v súčasnej situácii zabezpečiť plynulé sledovanie TV programov v archíve pre všetkých používateľov Magio GO, či už v mobilnej aplikácii, Smart TV alebo používateľov Magio GO TV Boxu. Úprava systémov zabezpečí vyšší komfort i rýchlejšiu odozvu pri sledovaní archívneho TV vysielania a nahrávok pre všetkých používateľov tejto mobilnej TV služby
- Magio SAT: Pri satelitnej TV sa Telekom zameral na zvýšenie kapacity archívu
- Pri oboch službách môžu diváci v najbližších dňoch zaznamenať čiastočnú nedostupnosť funkcie TV archívu na niektorých TV kanáloch v službe Magio SAT, resp. archívu a nahrávok Magio SAT. Živého vysielania v službách sa tieto úpravy nijako nedotknú
- Magio IPTV: Úprava systémov sa netýka ani archívu či vysielania služby digitálnej televízie Magio TV na technológii IPTV
- Prvá fáza prebehla v utorok 31. marca 2020 od 5. hodiny ráno a týka sa týchto TV kanálov: Markíza HD, Dajto HD, JOJ HD, JOJ Cinema, TA3, Trojka HD, AXN, Viasat Nature HD, Viasat Explore HD a CS Film CS Mini
Telekom zároveň pripomína aj svoje aktivity z predchádzajúcich týždňov
Telekom zriadil pre Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie (VUDPaP) bezplatnú krízovú Zelenú linku na čísle 0800 864 883. Tá je k dispozícii rodičom, pedagógom, či tínedžerom v krízových situáciách, ktoré si vyžadujú radu sociálneho mediátora, prípadne psychologickú a špeciálno-pedagogickú intervenciu. Odborníci na linke od 9:00 do 18:00 hod. radia, ako aktuálnu situáciu primerane vysvetliť nielen zdravým deťom, ale aj deťom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami či zdravotným znevýhodnením.
Telekom špeciálnym príspevkom podporil aj internetovú linku dôvery pre mladých IPčko, v ktorej psychológovia pomáhajú anonymne prostredníctvom chatu a e-mailu mladým ľuďom riešiť ich problémy. Poradňa v týchto dňoch zaznamenala oproti bežnej prevádzke až štvornásobný nárast počtu kontaktov.
Okrem toho Telekom podporil aj Inšpiratívne webináre pre učiteľov, ktoré organizujú Komenského inštitút a Učiteľ Slovenska, v ktorých pôsobí Telekom ako hlavný partner. Webináre povedú inšpiratívni učitelia a absolventi Komenského inštitútu a finalisti ocenenia Učiteľ Slovenska ako je Peter Pallo či známy psychológ a didaktik Robert Čapek. Pomocou online školení pre pedagógov, budú zdieľať svoje nápady ako pristupovať k online vyučovaniu pomocou internetu a ako sa zamerať na žiaka a pritom nezahlcovať samotného učiteľa.
Od 13. marca 2020 aplikoval bezplatné volania na linky regionálnych úradoch verejného zdravotníctva. Nakoľko bezplatná linka býva často preťažená, desiatky úradov si vyhradili ďalšie telefónne čísla, na ktoré môžu občania volať. Telekom nebude spoplatňovať volania na viac ako 50 takých čísel (v mobilnej i pevnej sieti), ktoré sú uvedené v tomto zozname: http://www.minv.sk/?tlacove-spravy&sprava=koronavirus-hygienici-posilnili-infolinky
Bezplatné volania platia do odvolania pre zákazníkov programov pevnej linky, všetkých paušálov i predplatených kariet Easy a Juro.
Vzhľadom na mimoriadnu situáciu Telekom vychádza v ústrety aj spoluobčanov so sluchovým postihnutým. Preto bude online tlmočenie pre Nepočujúcich počas najbližších dní poskytované 7 dní v týždni a 24 hodín denne. Ak potrebujú Nepočujúci informácie, zavolať pomoc alebo komunikovať s lekármi, môžu sa obrátiť na špecialistov cez aplikáciu Skype a vyhľadať kontakt „onlinetlmocnik“.
Zdroj: Telekom
Prečítajte si aj:
Telekom reaguje na koronavírus: Nekonečné dáta aj v apríli a extra kredit pre Easy a Juro