Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • IONIQ sa stáva značkou, ktorú bude Hyundai používať na označenie svojich nových elektrických vozidiel
  • Hyundai počas najbližších 4 rokov predstaví 3 inovatívne modely IONIQ s elektrickým pohonom, ako prvý príde začiatkom roka 2021 model IONIQ 5, SUV strednej triedy, vychádzajúce z konceptu 45
  • Elektrické modely IONIQ EV budú skonštruované na platforme E-GMP
  • Značka IONIQ zhmotňuje víziu spoločnosti Hyundai v oblasti inteligentnej mobility
  • Hyundai oslávil uvedenie značky IONIQ premenou známej atrakcie London Eye na obrovské písmeno „Q“ pomocou elektrických svetiel

Spoločnosť Hyundai Motor Company oznámila spustenie novej značky IONIQ, ktorou bude označovať svoje nové elektrické automobily s batériami (BEV). Hyundai tak otvára novú kapitolu v oblasti elektrickej mobility. Pod značkou IONIQ chce Hyundai ponúkať ‘individualizované elektrifikované zážitky,’ prispôsobené rozličným životným štýlom. Je to v súlade s víziou spoločnosti Hyundai, definovanou ako „pokrok pre humanitu“ (‘Progress for Humanity’).

Pod značkou IONIQ plánuje Hyundai Motor počas najbližších štyroch rokov uviesť tri nové elektrické modely, po ktorých budú nasledovať ďalšie inovatívne vozidlá. Je to v súlade s rýchlo rastúcim dopytom na trhu a ambíciou Hyundai stať sa lídrom na globálnom trhu elektrických automobilov.

Na splnenie poslania značky IONIQ spojí Hyundai Motor svoje súčasné know-how vo výrobe elektrických automobilov – ako je ultra-rýchle nabíjanie či priestranný interiér – s ďalšími inováciami v oblasti technológií, dizajnu a služieb.

Značka IONIQ prinesie zmenu paradigmy v zákazníckej skúsenosti s elektromobilmi,“ povedal Wonhong Cho, člen predstavenstva a globálny riaditeľ marketingu Hyundai Motor Company.

Znovuzrodenie IONIQ

Hyundai po prvý raz použil názov IONIQ, zložený zo slov “ion” a “unique” (jedinečný) pri predstavení dlhodobého výskumného a vývojového projektu IONIQ, zameraného na dopravu šetrnú k životnému prostrediu. Na základe tohto projektu vznikol v roku 2016 modelový rad IONIQ, prvý automobil na svete, ktorý v jednej karosérii poskytoval tri alternatívy elektrifikovaného pohonu – hybridný, plug-in hybrid a elektrický. Odteraz bude IONIQ predstavovať rastúci záväzok spoločnosti Hyundai k udržateľnosti a inováciám a bude pomáhať pri dosahovaní cieľov spoločnosti v oblasti čistej mobility.

Značka IONIQ bola navrhnutá tak, aby spojila mobilitu meniacu život s environmentálnymi aspektmi a doteraz pomáhala pri dosahovaní elektrifikovaného pokroku. Existujúce vozidlá IONIQ – hybridné, PHEV, EV – nebudú zastrešené pod novou značkou IONIQ.

IONIQ 5/ IONIQ6 / IONIQ 7

Hyundai pod značkou IONIQ uvedie na trh viacero modelov označených číslami. Párnymi číslami budú označené limuzíny a nepárnymi číslami SUV.

Prvým modelom značky IONIQ bude SUV strednej triedy IONIQ 5, ktoré bude mať premiéru začiatkom roka 2021. Dizajn modelu IONIQ 5 bude vychádzať zo štúdie 45 Concept, ktorá mala premiéru na frankfurtskom autosalóne v roku 2019. Dizajnéri sa pri návrhu modelu IONIQ 5 inšpirovali minulosťou a integráciou parametrických pixelov vytvorili jedinečný dizajnový prvok, ktorý sa bude objavovať aj v budúcich modeloch značky IONIQ.

V roku 2022 bude nasledovať športová limuzína IONIQ 6, dizajnovo vychádzajúca z najnovšej štúdie Hyundai Prophecy, predstavenej v marci roku 2020. Dizajn štúdie Prophecy charakterizuje ikonická silueta s dokonalými proporciami a výrazne aerodynamickým dizajnom.

Tretím modelom bude v roku 2024 veľké SUV, označené IONIQ 7. Všetky modely IONIQ budú mať spoločný nadčasový dizajn, inšpirovaný historickými modelmi značky a pritom vytvárajúci premostenie do budúcnosti.

Platforma E-GMP

Modely značky IONIQ budú využívať novú technickú platformu E-GMP (Electric Global Modular Platform), ktorá umožní rýchle nabíjanie a dostatočný dojazd.

Osobitná platforma pre elektrické automobily umožní transformovať interiér kabíny na „inteligentný obytný priestor“ so všestranne nastaviteľnými sedadlami, bezdrôtovou konektivitou a jedinečnými prvkami ako napríklad odkladacie schránky vytvorené ako zásuvky. Zmena paradigmy sa prejaví aj v užívateľských rozhraniach, ktoré budú jednoduché, intuitívne a ergonomické, aby sa posádka vozidla cítila úplne slobodne.

Strategy 2025

Spoločnosť Hyundai Motor Group nedávno oznámila, že plánuje predávať 1 milión elektrických automobilov ročne a s trhovým podielom 10 percent patriť k lídrom na globálnom trhu elektrických automobilov v roku 2025.

V rámci plánu Strategy 2025 sa Hyundai Motor Company chce stať celosvetovo tretím najväčším výrobcom automobilov šetrných k životnému prostrediu s predajom 560.000 batériových elektrických vozidiel (BEV) v roku 2025. Okrem toho sa bude sústrediť aj na vývoj a predaj vozidiel poháňaných palivovými článkami (FCEV).

Uvedenie značky IONIQ pre elektrické modely posilňuje úsilie Hyundai o čistú mobilitu a reflektuje jej nastávajúcu transformáciu na poskytovateľa inteligentnej mobility prostredníctvom bezemisných riešení.

IONIQ kampaň

Hyundai oslávil uvedenie značky IONIQ premenou známeho kolesa London Eye v Londýne. S pomocou elektrického osvetlenia zmenil jeho siluetu na obrovské písmeno “Q”. Stalo sa tak v noci 31. júla 2020 pred oficiálnym opätovným otvorením známej atrakcie.

V čase, keď sa život v inak pulzujúcom Londýne pre pandémiu COVID-19 takmer zastavil, priniesol Hyundai novú energiu opätovným roztočením jedného z najikonickejších vyhliadkových miest v hlavnom meste Veľkej Británie.

Svetelná inštalácia Hyundai, avizujúca príchod značky IONIQ, tým symbolicky otvára novú éru – éru elektrifikovanej mobility, ktorá kladie zákazníkov do centra pozornosti.

Video z London Eye premeneného značkou Hyundai na gigantické logo Q môžete vidieť tu

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.