Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

21. Medzinárodný zraz Citroën 2CV klubu Slovakia sa bude konať v dňoch 29. – 30. augusta a široká verejnosť bude môcť tieto slávne francúzske autá obdivovať aj na pešej zóne v Štúrove v sobotu krátko popoludní.

Existuje len málo áut, ktoré by dosiahli takú popularitu, ako slávne „kačice“, ako sa familiárne Citroënom 2CV zvykne hovoriť. Francúzi ich prototypy počas druhej svetovej vojny temer zázračne uchránili pred Nemcami a po nej vďaka nim dokázali v najťažšom období motorizovať krajinu. A tieto univerzálne lacné auta, vyrobené tak, aby vydržali veľa, neprežili napokon len dekádu alebo dve, len s minimálnymi zmenami sa napokon vyrábali vyše 40 rokov, posledné zišli z výrobných pásov až v roku 1990. A sú tu s nami až dodnes. Ich produkciu nezastavili ekonomické turbulencie, nepadli za obeť politickým zmenám a nezastaví ich ani súčasná koronakríza. Tá nič nezmenila na tom, že už počas najbližšieho víkendu v dňoch 28. – 30. augusta sa uskutoční 21. Medzinárodný zraz Citroën 2CV klubu Slovakia – a bude prístupný aj širokej verejnosti.

Slávne kačice a ich hrdých majiteľov aj v dobových kostýmoch, rovnako ak aj niektoré ďalšie historické autá, ktoré boli míľnikmi už vo vyše storočnej histórii tejto francúzskej automobilovej značky si budete môcť pozrieť už počas najbližšej soboty 29. augusta v Štúrove a jeho okolí.

A pozerať bude určite na čo. Citroëny 2CV sú totiž naozaj výnimočné autá, ktoré sa nezmazateľne zapísali do automobilovej histórie.

Vedeli ste napríklad, že:
– Medzi rokmi 1948 až 1990 sa ich vyrobilo približne 3,8 milióna a vyrábali sa v deviatich krajinách, vrátane bývalej Juhoslávie a Iránu. Vo všetkých karosárskych verziách a odvodeninách sa ich vyrobilo dokonca vyše 7 miliónov
– Jednou z požiadaviek pri jeho navrhovaní bolo, aby s ním farmári mohli odviezť aspoň 50 kg nákladu rýchlosťou do 50 km/h a bolo schopné jazdiť aj po nespevných a nekvalitných poľných cestách – a na nich sa nesmeli rozbiť vajíčka, uložené v košíku
– celohliníkový dvojvalec s rozvodom OHV mal objem len375 kubických centimetrov a umožnil spaľovať aj nekvalitný benzín. Výkon dvojvalca bol 9 koní (6,6 kW) asi pri 3500 otáčkach
– Auto si počas prvých rokov získalo takú obľubu, že čakacie doby naň sa postupne vyšplhali až na 6 rokov
– K najcennejším a v súčasnosti k najdrahším verziám patrí dvojmotorový 2CV 4×4 s označením Sahara (vyrábaný medzi rokmi 1958 až 1966), z ktorého vzniklo iba 694 kusov
Ak tieto autá, ktorá svojím milým zjavom vyvolávajú na všetkých tvárach priateľské úsmevy budete chcieť vidieť, tak v sobotu 29. augusta máte túto možnosť v čase približne od pol desiatej ráno, keď sa „kačičky“ v pestrofarebnej kolóne presunú zo Štúrova k Ostrihomskej bazilike. Tam zotrvajú až do pol dvanástej. Následne sa vydajú opäť v kolóne späť a medzi 12:00

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.