Nový hit medzi sociálnymi sieťami neunikol pozornosti existujúcich gigantov.
Clubhouse je nový hit medzi sociálnymi sieťami. Táto služba funguje na báze zvuku – nepíšete žiadne statusy, nezdieľate žiadne fotografie, celá interakcia prebieha vo forme audia. Môžete sa pripojiť do miestností a počúvať, o čom sa v nich ľudia rozprávajú, prípadne sa do debaty aj zapojiť.
Clubhouse so svojim konceptom uspel a pobláznil internet, čo sa okamžite prejavilo na hodnote spoločnosti – tá prekročila hranicu 1 miliardy dolárov. Nie je teda prekvapujúce, že sa na úspešnom koncepte chcú priživiť aj existujúci giganti, ktorí momentálne vyvíjajú, resp. testujú svoje vlastné klony Clubhousu.
The New York Times zverejnil informáciu, podľa ktorej Facebook vyvíja vlastnú službu na štýl Clubhousu. Nová funkcia, resp. služba, je v počiatočnom štádiu vývoja, takže zatiaľ nie je jasné, kedy bude k dispozícii či už vo forme beta testovania alebo finálnej verzie.
Fakt, že Facebook vyvíja vlastný Clubhouse, nie je prekvapujúci. Najväčšia sociálna sieť na svete sa už v minulosti viackrát inšpirovala funkciami, ktoré priniesli na trh jej konkurenti. Clubhouse nedávno vyskúšal aj samotný Mark Zuckerberg. Ten sa v rámci tejto aplikácie zúčastnil debaty o budúcnosti virtuálnej a rozšírenej reality.
Na svojej kópii Clubhousu pracuje aj Twitter. Ten momentálne beta testuje funkciu Spaces, ktorú oznámil v novembri minulého roka. Spaces sa svojim konceptom výrazne podobá na Clubhouse. Podobné je tiež používateľské rozhranie, ako môžete vidieť na priloženom screenshote. Informáciu zverejnil portál The Verge.
Zdroj: The New York Times, The Verge
Prečítajte si aj:
Clubhouse je nový hit medzi sociálnymi sieťami: Čo to je a ako funguje?