Novinka je momentálne dostupná vo forme pilotného projektu.
HOPIN je slovenská aplikácia, ktorá od roku 2012 umožňuje objednávanie taxíkov iba pomocou smartfónu a mobilnej aplikácie. Služba sa od svojho uvedenia na trh rozšírila do viacerých slovenských a zahraničných miest a aktuálne ponúka svoje služby v Bratislave, Prievidzi, Martine, Humennom a Košiciach. V zahraničí sú to mestá Praha, Ostrava, Ľvov, Kyjev a Chernihiv.
HOPIN teraz oznámil expanziu do verejnej dopravy a na trase Gabčíkovo – Šamorín – Bratislava spustil pilotný projekt cestovania autobusom s elektronickým lístkom uloženým priamo v smartfóne. Výhodou online lístku je, že šetrí životné prostredie a urýchľuje nástup do vozidla, vďaka čomu je cestovanie plynulejšie.
Je zrejmé, že lístok v smartfóne nepredstavuje žiadnu revolúciu. Z pohľadu poskytovateľa taxi služieb však ide o zaujímavý spôsob, ako rozšíriť funkcionalitu svojej mobilnej aplikácie. Riešenie od HOPINu využíva vlastný hardvér, ktorý je možné inštalovať do ktoréhokoľvek prostriedku verejnej dopravy – či už je to autobus, trolejbus alebo električka.
Výhodou je, že aj pokiaľ cestujúci nepoužíva aplikáciu HOPIN, terminál, ktorý je súčasťou riešenia od HOPINu, podporuje bezkontaktnú platbu za cestovné lístky. V prípade nákupu cez aplikáciu je možné za cestovný lístok zaplatiť cez dobitý kredit v mobilnej peňaženke, a to aj tesne pred nástupom do prichádzajúceho autobusu.
HOPIN aplikácia tiež informuje o presnej polohe autobusu, vďaka čomu môžete zistiť, či náhodou nemešká, resp., či už odišiel.
Zdroj: HOPIN
Prečítajte si aj:
Kde bežný kuriér nestíha, HOPIN pomôže. Moderná a rýchla doprava tovaru po celej Bratislave