Nový názov nie je zatiaľ známy ani vrcholovým manažérom spoločnosti.
Portál XDA-Developers vo svojej správe informoval, že Facebook má v pláne prerokovať zmenu názvu a aj to, ako je spoločnosť vnímaná verejnosťou. Tento krok sa pritom dal predpoklad už dávnejšie. Nový názov by mal údajne lepšie odrážať smerovanie Facebooku.
Podobný krok spravil v roku 2015 aj Google, kedy bola založená materská spoločnosť Alphabet, aby bolo zrejmé, že už nejde iba o vyhľadávací nástroj, ale o konglomerát.
Transformácia pravdepodobne začlení Facebook ako samostatný produkt pod novú materskú spoločnosť, vrátane sietí a platforiem, ako sú napríklad Instagram, WhatsApp, Oculus a ďalšie. CEO Facebooku Mark Zuckerberg plánuje zmenu prerokovať na výročnej konferencii Connect, ktorá sa bude konať 28. októbra. Je však možné, že nový názov spoznáme aj o niečo skôr.
Facebook sa veľmi dobre prispôsobil trhu a nie je prekvapením, že sa stále vyvíja. Chce sa pretransformovať od spoločnosti sociálnych médií, k “metaverse” spoločnosti. Facebook opisuje „metaverse“ ako „súbor virtuálnych priestorov, v ktorých môžete tvoriť a objavovať s inými ľuďmi, ktorí sa nenachádzajú v rovnakom fyzickom priestore ako vy„. Je tak možné, že čoskoro Zuckerbergova spoločnosť bude doslova všadeprítomná rovnako, ako smartfóny.
Spoločnosť pred niekoľkými dňami oznámila, že plánuje v Európe zamestnať ďalších 10 000 nových pracovníkov, ktorí budú pracovať na metaverse. Spoločnosť tiež nedávno investovala 50 miliónov dolárov do programov financovania a externého výskumu, aby pomohla pri budovaní tejto myšlienky.
Zdroj: XDA-Developers
Prečítajte si aj: