Slovenský Google spúšťa celoročný program „Pomáhame Slovensku rásť“, v rámci ktorého sa zameria najmä na posilňovanie digitálnych zručností a znalostí potrebných pre podnikanie alebo rozvoj kariéry.
Prvým krokom v tejto snahe je spustenie bezplatnej online vzdelávacej platformy pod názvom „Digitálna garáž“, ktorú oddnes sprístupňuje aj pre slovenských používateľov. Iniciatíva nadväzuje na celoeurópsky vzdelávací program Googlu, ktorého nový cieľ dnes v Bruseli predstavil Matt Brittin, prezident Googlu pre región EMEA.
Podľa Európskej komisie takmer polovica (47%) európskej populácie nemá dostatočné digitálne zručnosti. Avšak v blízkej budúcnosti až 90% pracovných pozícií si bude vyžadovať určitú úroveň týchto znalostí. Správa Európskej komisie tiež uvádza, že do roku 2020 bude v krajinách EÚ na pracovnom trhu chýbať takmer 900.000 pracovníkov v dôsledku nedostatočných digitálnych schopností.
Internet je príležitosťou pre každého podnikať s globálnym dosahom, prepojiť sa s novými zákazníkmi alebo zdieľať vlastnú tvorbu. Z toho dôvodu si Google v roku 2015 stanovil ambiciózny cieľ a to digitálne vyškoliť až jeden milión Európanov. Tento cieľ sa mu podarilo splniť a jeho novým záväzkom je do konca roka počet vyškolených podnikateľov, firiem a študentov navýšiť na 2 milióny.
„Pokiaľ hovoríme o digitálnych zručnostiach, nemáme na mysli len špecifické odbory ako programovanie, kódovanie, či vývoj softvéru. Základná digitálna gramotnosť dnes rozhoduje o rozvoji biznisu nadnárodných spoločností aj drobných podnikateľov,“ hovorí Matt Brittin, prezident Googlu pre región EMEA a dodáva: „Minuloročný cieľ vyškoliť 1 milión Európanov sa nám už podarilo dosiahnuť. Naším novým záväzkom je toto číslo zdvojnásobiť, pričom iniciatívu rozširujeme aj do krajín strednej a východnej Európy.“
Do tejto iniciatívy sa tento rok zapojí aj Slovensko, navyše s vlastným lokálnym vzdelávacím programom pod názvom „Pomáhame Slovensku rásť“. V rámci programu sa zameria na slovenských študentov, podnikateľov, malé a stredné firmy, exportérov, ale aj tých, ktorí chcú ďalej rozvíjať vlastnú kariéru. Slovenský Google postupne oznámi aj ďalšie iniciatívy programu, a to vrátane uceleného vzdelávacieho projektu s partnermi, ktorý spustí na jar tohto roku.
„Na Slovensku už vyrástlo niekoľko svetových digitálnych firiem, čo ukazuje na obrovský potenciál, ktorý tu máme. Internet prináša jedinečnú šancu inovatívnym slovenským firmám z malej krajiny efektívne zamieriť na veľké svetové trhy. Veľmi ma teší, že v tomto smere podporíme vzdelávanie v oblasti digitálnych zručností, či už ide o export, firmy rôznych veľkostí alebo študentov. Zapojiť sa bude môcť každý,“ uviedol Rasťo Kulich, riaditeľ slovenského Googlu.
Prvým krokom tohto programu je sprístupnenie bezplatnej online vzdelávacej platformy pod názvom „Digitálna garáž“ aj pre slovenských záujemcov. Platforma obsahuje jednoduché zrozumiteľné edukačné videá a kvízy. Navyše si záujemcovia môžu obsah kurzu prispôsobiť podľa vlastných potrieb. V priebehu nasledujúcich mesiacov sa platforma bude vyvíjať a rozširovať o nový lokálny obsah.
„Názov platformy súvisí s tým, že viaceré úspešné firmy kedysi začínali v „garáži“. Budeme radi, ak tá naša Digitálna garáž pomôže slovenským firmám a podnikateľom začať novú etapu v ich biznise a dosiahnuť väčší úspech, ktorý možno ani nepredpokladali,“ hovorí Michal Zachar, marketingový manažér Google pre Českú republiku a Slovensko.
Digitálna garáž bola vytvorená v spolupráci s digitálnymi expertmi, ako aj odborníkmi na vzdelávanie, písanie a používateľské prostredie a je navrhnutá tak, aby nevyžadovala žiadnu technickú zdatnosť používateľa. Vyhýba sa nezrozumiteľnému technickému žargónu a jednotlivé problémy vysvetľuje na situáciách zo života. Samotné kurzy totiž vychádzajú zo skúseností majiteľov malých firiem. Okrem služieb a nástrojov Googlu platforma obsahovo pokrýva aj ďalšie, ako napríklad Facebook, či Twitter.
Celý program je dostupný úplne zadarmo. Ihneď po prihlásení môže používateľ spustiť jednoduchý diagnostický nástroj, ktorý identifikuje jeho skúsenosti a ciele. Na ich základe potom zostaví výukový plán na mieru, v rámci ktorého sa účastníci môžu dozvedieť viac o správnej tvorbe webových stránok, o marketingu na sociálnych sieťach alebo o optimalizácii webu pre vyhľadávače. „Študent“ pritom nie je pod žiadnym tlakom – kedykoľvek a sám si vyberá, čo sa chce naučiť.
Pri videách, ktoré sú k dispozícii v pôvodnom znení v angličtine, si môžu používatelia zapnúť/vypnúť titulky (ide o funkciu YouTube) v slovenčine alebo v niektorom z ďalších 17 jazykov.