Dlho očakávaný návrat k pôvodnému formátu festivalu sa podľa organizátorov i partnerov podaril na výbornú.
Hlavný partner Orange naň priniesol vysokorýchlostnú 5G sieť, Wi-Fi, ale aj populárne nabíjačkárne. Návštevníci Pohody celkovo preniesli viac ako 10-tisíc GB dát a aj vďaka tomu, si tento výnimočný festival mohli užiť do sýtosti.
Trenčianske letisko v júli opäť ožilo hudbou a stretnutiami, keď po dvoch pandemických rokoch zaplnilo festival Pohoda 30-tisíc návštevníkov. Orange prichádzal na festival so zámerom zabezpečiť maximálny zážitok v najlepšej sieti, aj preto posilnil 3G a 4G sieť v celom areáli, pričom novinkou bola vysokorýchlostná 5G sieť.
Celkovo účastníci Pohody preniesli viac ako 10-tisíc GB dát, konkrétne stiahli 9 042 GB a odoslali 1 742 GB. Aby ľudia mohli zdieľať okamihy so svojimi blízkymi, mali v celom areáli Wi-Fi zdarma, cez čo preniesli 1 749 GB dát. Spojiť sa so svojimi blízkymi a priateľmi je na festivale nevyhnutné, dôkazom čoho bolo počas 25. ročníka vďaka najlepšej sieti od Orangeu pretelefonovaných 6 650 hodín. Toto všetko mohlo byť zrealizované len z nabitých telefónov. K dispozícii boli preto nonstop nabíjačkárne na troch rôznych miestach. Od štvrtku do nedele v nich bolo nabitých 8 772 zariadení.
Návštevníci festivalu navyše využili možnosť doniesť svoje staré nefunkčné telefóny, ktoré im zbytočne zaberali miesto v zásuvkách, aby ich Orange mohol ekologicky zrecyklovať. Dokopy sa vyzbieralo 731 kusov, pričom jedna návštevníčka ich priniesla až 50, vďaka čomu vyhrala lístok na Pohoda festival 2023. Za každý odovzdaný mobilný telefón daruje Orange 0,50 centov Neziskovej organizácii INCIEN – Inštitút cirkulárnej ekonomiky.
Orange bol exkluzívnym partnerom novej mobilnej aplikácie, ktorú pre iOS a Android pripravil festival Pohoda. So svojimi fanúšikmi cez ňu bude komunikovať priebežne počas celého roka. Okrem mapy, programu či prepojenia na sociálne siete mohli návštevníci vďaka push notifikáciám v aplikácii okamžite vedieť, čo sa kde deje. Celkovo si ju nainštalovalo 17 000 užívateľov, 11 000 z radov Android a 6 000 zástancov iOS. V najpočetnejšej miere ju využívali Slováci, no stiahli si ju aj Briti či Kanaďania. Najčastejšie ju mali ľudia v slovenskom a anglickom jazyku, 54 návštevníkov využilo aj francúzštinu. Pre tých, ktorí nemajú smartfón, bol zabezpečený SMS servis. Nikomu tak neušli núdzové informácie, predpoveď počasia či zmeny v programe.
Na to, aby všetko hladko fungovalo bolo použitých 1 400 metrov štruktúrovanej kabeláže opticko-metalickej siete a v rámci Orange zóny bolo návštevníkom poskytnutých navyše 15 ks samostatných zástrčiek 220V a 20 ks USB portov.
Orange zóna priniesla návštevníkom aj možnosť vyskúšať si najmodernejšie digitálne technológie vďaka kreatívnej dielni – Lab powered by Nadácia Orange. Vyrobiť si mohli svietiace odznaky alebo dať nový život svojim starým tričkám vďaka upcyklácii. O workshopy bol nesmierny záujem. Vo Family parku si mohli deti vyskúšať prácu s 3D perami a obohatiť tak svoje výtvory o tretí rozmer. Optimistan Nadácie Orange priniesol mnohé zaujímavé diskusie o aktuálnych spoločenských témach, ako napr. bezpečnosť detí na internete, či rozvoj komunitného života v regiónoch Slovenska. S odborníkmi sa diskutovalo o pozitívach, ale aj o hrozbách, ktoré číhajú na deti pri hraní online hier, či ako deti ochrániť pred online predátormi, ktorí ich kontaktujú čoraz intenzívnejšie. Spoločne s OZ Bystriny sme predstavili činnosti aktívnych komunitných centier, vďaka ktorým sa vracia život do rôznych regiónov po celom Slovensku. Program Optimistanu sa, ako tradične, tešil veľkému záujmu.