Olympijská dedina bude počas hier v Paríži v roku 2024 využívať digitálnu platformu od spoločnosti Atos. Dodávateľ olympijských hier, spoločnosť SOLIDEO, si vybral riešenie Urban Data Platform.

Táto umožňuje zhromaždiť všetky dáta, ktoré vytvorí rozsiahly ekosystém smart zariadení (IoT), aplikácií a služieb. Dáta sa týkajú energetiky a aj dopadu na životné prostredie.

Urban Data Platform (UDP) spája dátové toky zo snímačov, zabudovaných systémov, satelitných fotografií a iných zdrojov, ktoré sa podieľajú na riadení prevádzky olympijskej dediny. Tieto údaje následne uchováva a umožňuje monitorovať jej dopad na životné prostredie. V prípade potreby dokáže rýchlo dosiahnuť nápravu. UDP zbiera a zaznamenáva napríklad dáta zo senzorov počasia, meračov kvality vzduchu či úrovne hluku. Zároveň dokáže identifikovať podozrivé zvýšenie teploty na konkrétnej lokalite alebo napríklad aj poruchy dopravných semaforov.

Zber dát počas Olympijských hier pre smart riadenie
Zber dát počas Olympijských hier pre smart riadenie

Platforma je postavená na open source frameworku FIWARE. Spĺňa medzinárodné štandardy OASC (Open & Agile Smart Cities) pre smart city siete.

Urban Data Platform od Atosu nám poskytuje inovatívnu digitálnu infraštruktúru na dosiahnutie nášho cieľa pri dekarbonizácii olympijskej dediny a udržateľných investíciách do technológií,“ povedal Antoine Du Souich, riaditeľ spoločnosti SOLIDEO pre stratégiu a inovácie.

SOLIDEO zodpovedá za dodávku a dokončenie viac ako 60 projektov a rozvojových operácií, potrebných na organizáciu Olympijských a paralympijských hier v Paríži v roku 2024. Olympijská dedina, ktorá vyrastá v departmente Seine-Saint-Denis v obciach Saint-Ouen-sur-Seine, Saint-Denis a L’Île-Saint-Denis má byť výkladnou skriňou smart miest budúcnosti. Olympijská dedina bude mať rozlohu 52 hektárov a nachádza sa len 300 metrov od stanice Grand Paris Express Pleyel. Bývať v nej bude 14 250 olympionikov a 6000 paralympionikov, rovnako ako pomocný personál viac ako 200 národností.

Hybridný cloud, ktorý využíva Atos pri Olympijských hrách
Hybridný cloud, ktorý využíva Atos pri Olympijských hrách

Objekty v dedine sú naprojektované tak, aby sa mohli neskôr v roku 2025 zmeniť na bytové jednotky, kancelárske priestory a iné budovy. Nová obytná a kancelárska štvrť po ukončení hier poskytne miesto pre 6000 obyvateľov a 6000 pracovných miest v oblasti služieb.

Atos sa na olympijských hrách technologicky podieľa už od roku 1992. Bohatú spoluprácu a doteraz použité riešenia predstavil na konferencii Digitálne trendy odborník spoločnosti Atos. Ivar Willemse účastníkom podujatia priblížil skúsenosti s organizovaním jednej z najväčších športových udalostí. Počas prezentácie na simuláciách rôznych situácií ukázal niektoré konkrétne riešenia, ktorými spoločnosť Atos umožnila lepší zážitok z hier pre športovcov, organizátorov a miliardy divákov na celom svete.

Ivar Willemse, ATOSZdroj: Ondrej Macko/TOUCHIT.sk
Ivar Willemse, ATOS

Na konferencii sme osobne boli a zverejníme podrobnejšiu reportáž spolu s popisom toho, ako buduje Atos technologické pozadie Olympijských hier.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.