NFT nebude ďalšia veľká vec.
Ešte pred rokom sa zdalo, že NFT (Non-Fungible Tokens) môže byť jedným z nových ťahúňom technologického biznisu. V súčasnosti je stále zrejmejšie, že šlo iba o krátkodobú záležitosť a bublina rýchlo spľasla.
Svedčí o tom aj najnovšia aktivita spoločnosti Meta, materskej firmy Facebooku a Instagramu, ktorá ukončuje svoju podporu pre NFT na obidvoch sociálnych sieťach menej ako rok po tom, keď sa snažila zaviesť tieto tzv. digitálne zberateľské predmety na svojej platforme.
Stephane Kasriel, vedúci oddelenia obchodu a finančných technológií Meta na Twiiteri uviedol, že sa chcú zamerať na iné spôsoby podpory tvorcov, ľudí a podnikov, napríklad cez monetizáciu krátkych videí Reels. Konkrétne dôvody, prečo prichádza k tejto zmene, Kasriel nekonkretizoval.
Zmena prichádza krátko po tom, keď sociálna sieť prepustila tisíce pracovníkov a ukončila množstvo projektov v rámci zvýšenia efektivity. Meta minulý rok tiež zatvorila svoju kryptopeňaženku Novi, o ktorej sa kedysi hovorilo, že má vo svojom pláne podporu NFT. Takisto zrušila projekty svojej Metaverse divízie Reality Labs.
NFT je vlastne malý súbor dát, ktorý môže konkrétnej digitálnej položke pridať originalitu a zabezpečiť, že ide o unikátne dielo. Tento princíp by sa dal prirovnať napríklad k umeleckým dielam, kde len originál má skutočnú cenu a všetky reprodukcie sú bezcenné, resp. dajú sa predávať iba za skutočný zlomok ceny pôvodného diela.
Toto overenie originality produktu malo zabezpečiť podporu digitálneho umenia. Na základe aktuálnych trendov je však jasné, že ľudia o túto formu „zberateľstva“ neprejavili dostatočný záujem a zrejme zostane iba okrajovou záležitosťou.
Zdroj: Twitter.com
Prečítajte si tiež: