Na webovej adrese killedbygoogle.com nájdete zaujímavú stránku, ktorá sa neustále rozrastá o projekty, ktoré Google zrušil. Do dnešného dňa obsahuje 285 položiek – 22 hardvérových projektov, 57 aplikácií, 206 služieb.

Nedávnym prírastkom je herná platforma Google Stadia, ktorá sľubovala revolúciu v hernom priemysle. Namiesto toho ju Google po takmer 3 rokoch prevádzky (na vybraných trhoch začala fungovať od 19. novembra 2019) doslova zabil. Hráčom vrátil peniaze za všetky nákupy hardvéru a softvéru a budeme sa tváriť, že sa nič nedeje.

Lenže, tak jednoduché to nie je. Spôsob, akým Google zrušil Stadiu, je prinajmenšom podrazom – pre hráčov, partnerov zo strany herných vývojárov a tiež aj samotných zamestnancov, ktorí sa o zrušení projektu dozvedeli ráno o 8:30 času platného pre centrálu Google. Pár minút predtým, ako Google oznámil túto správu celému svetu na svojom blogu. Objektívne treba povedať, že zrušenie cloudovej hernej služby nebolo až takým veľkým prekvapením, nakoľko sa o jej nahnutom osude špekulovalo už niekoľko mesiacov. Google všetky špekulácie negoval, vývojári pripravovali hry, až bol zrazu koniec. Náhly, avšak nie nečakaný.

Popravde by som chcel vidieť, ako to v Googli funguje. Kto rozhoduje o týchto zmenách a akým spôsobom. Pretože niekedy mám pocit, že Google robí neuvážené rozhodnutia, ktoré sú založené na tom, ako sa ten-ktorý manažér práve vyspal. Ukážkovými príkladmi sú jeho komunikačné aplikácie, ktoré sa neustále rozmnožujú, premenovávajú, aby sa nakoniec opäť spojili do jednej aplikácie pod iným názvom. Krásnym príkladom je tiež kolobeh aplikácie/služby Google Wallet, ktorá sa premenovala na Android Pay, potom na Google Pay, aby sa opäť premenovala na Google Wallet a kruh sa uzavrel. Prečo to Google robí? A ako to vnímajú jeho partneri?

Posledným príkladom Google efektu, ktorý robí viac škody ako osohu, je Fitbit. Google úspešne ukončil jeho akvizíciu v januári 2021. Prvé Fitbit hodinky, ktoré majú prívlastok „by Google“, prišli na trh na jeseň 2022 a fanúšikovia tejto značky sa nestíhajú čudovať. A ja s nimi. Mnohé existujúce funkcie Fitbit hodiniek sa Google rozhodol odstrániť. Prečo? Môžeme polemizovať, že je to kvôli tomu, aby nové Fitbit Sense 2 či Versa 4 nekonkurovali jeho hodinkám Pixel Watch. Ale takto sa to predsa nerobí…

Prečítajte si aj:

Značky:

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Špecializujem sa na Apple, ASUS, Garmin, smart hodinky, robotické vysávače a herné zariadenia. Nájdete ma na sociálnych sieťach @roman_fitit

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.