Princíp, ktorý sa stále opakuje.
Nejde o nič nové, no banky nemajú pokoj v žiadnom ročnom období. Do emailovej schránky môžete dostať informáciu o potrebe vykonať akciu. To je totiž to, čo po vás podvodníci chcú. Dostať sa do bankových systémov nie je len tak a ak im pomôže používateľ, cesta bude jednoduchšia.
S týmto princípom sme sa stretli opäť, tentoraz s malou obmenou. Ide o zneužitie povedomia o smernici PSD2. Ako už býva zvykom, email je nepresný, možno zámerne. Ako vidno na obrázku, informácia o potrebe aktualizácie údajov hovorí o európskych predpisoch DSP2. Ide o nezmysel a skomolenie pôvodnej skratky, avšak pozor na to, že takáto správa sa môže objaviť vo vašej firemnej schránke. Vtedy sme menej pozorní a správa je podozrivá o to viac. Pravdepodobne len minimum z vás používa na prihlásenie do bankových služieb pracovný email.
Falošným emailom tohto typu sa venujeme už dlhšie a v prípade potreby vám banka pošle informáciu priamo cez aplikáciu alebo webové rozhranie. Podobne ako Revolut. Spustením aplikácie sa načítajú potrebné kroky, ak sú po vás nejaké vyžadované. Áno, Revolut posiela informácie aj emailom, môžete ich ignorovať a akciu vykonať až po vašom prihlásení cez aplikáciu, ktorú poznáte.
Zdroj: vlastné
Prečítajte si aj: