Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Mesiac po zemetrasení na východe Slovenska eviduje UNIQA už 1 181 nahlásených poistných udalostí v odhadovanej výške 3,4 milióna eur. Väčšina hlásení sa týka okresov Humenné, Vranov nad Topľou, Stropkov či Medzilaborce, Bardejov a Prešov. Väčšinu škôd už UNIQA vybavila a klientom bolo poskytnuté poistné plnenie.

„Škody po zemetrasení sa týkali najmä poškodenia privátneho majetku, vážne boli poškodené rodinné domy. Išlo nielen o  popraskané múry, steny, či posunuté priečky, ale aj spadnuté komíny, strechy či terasy. Jeden rodinný dom bol dokonca natoľko poškodený, že statik rozhodol o jeho zbúraní. Túto poistnú udalosť sme už vybavili a klient už dostal poistné plnenie,“ hovorí manažér likvidácie udalostí z majetku a zodpovednosti UNIQA Karel Douda a dodáva: „Veľa poistných udalostí tiež evidujeme zo zariadenia domácnosti, keď došlo k totálnemu zničeniu nábytku či drahej elektroniky.“

Z celkového počtu 1181 nahlásených škôd už UNIQA vybavila 916 a klientom vyplatila už viac ako 1,2 milióna Eur. „K vybaveniu poistných udalostí pristupujeme čo najrýchlejšie a snažíme sa  vyjsť klientom maximálne v ústrety. Sme si vedomí, že ľudia si potrebujú čo najskôr obnoviť svoje bývanie,“ zdôraznil K. Douda.

Pozor na správne nastavené poistné sumy

Zemetrasenie je živelné riziko, ktoré má UNIQA kryté v rámci základného balíka poistenia nehnuteľnosti aj domácnosti a netreba ho nijak pripoisťovať. Znamená to, že každý klient, ktorý si uzavrel ktorýkoľvek balík poistenia domova v UNIQA, má kryté živelné riziká, medzi ktoré patrí aj zemetrasenie. A škody sú v súlade s poistnými podmienkami hradené z tohto poistenia.

Skúsenosti zo živelných udalostí, akou je aj zemetrasenie ukazujú, že je veľmi dôležité, aby bol domov poistený komplexne teda nielen nehnuteľnosť, ale aj domácnosť. Rovnako je dôležité mať nastavenú správnu poistnú sumu tak, aby nedošlo k podpoisteniu. „Najlepším príkladom je udalosť, kde došlo k rozhodnutiu o zbúraní poškodeného rodinného domu. Klient mal správne nastavenú poistku s adekvátnou poistnou sumou, za ktorú si môže kompletne obnoviť svoje bývanie,“ vysvetľuje Karel Douda z UNIQA.

Bezplatná psychologická pomoc aj po živelných pohromách

Bezprostredne po zemetrasení potrebovali niektorí ľudia zasiahnutí touto živelnou pohromou psychologickú pomoc. Podľa odborníkov utrpeli mnohí z nich posttraumatický šok. Vybudovanie domovov pre nich predstavovalo celoživotnú prácu a najväčšiu investíciu v živote, o ktorú mnohí prišli. Ľudia majú problémy so spánkom, boja sa zostávať vo svojich domoch a niektorí bojujú s strachom, že dom na nich spadne.

„Po takýchto vážnych živelných pohromách je dôležité, aby ľudia dostali prvú psychologickú pomoc a podporu. Práve preto sme pre našich klientov už po ničivom tornáde na Morave zriadili bezplatnú psychologickú linku v prípade živelných katastrof, kde môžu zavolať. Vyškolení odborníci im pomôžu zvládnuť prežitú udalosť a upokojiť ich, v prípade, že duševná nepohoda pretrváva, vedia ich nasmerovať k vyhľadaniu odbornej lekárskej pomoci,“ hovorí Karel Douda z UNIQA. Linky na pomoc tu: https://www.diagnose.me/sk/partner/uniqaskzivel/coaches

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.