Google testuje cookies a menej invazívne reklamy
Ochrana pred sledovaním je pre veľkú skupinu používateľov už aktívna.
Ide o 1 % používateľov, ktorí majú prostredníctvom prehliadača Google Chrome zvýšenú ochranu pred cookies tretích strán. O tejto iniciatíve sme informovali už skôr a Google má svoj vlastný projekt s názvom The Privacy Sandbox. Od 4. januára odštartoval projekt pre obmedzené množstvo používateľov. Tí budú lepšie chránení voči sledovaniu prostredníctvom pohybu na rôznych webových stránkach.
Používatelia, ktorí budú mať takúto rozšírenú ochranu v prvej vlne, budú upozornení prostredníctvom oznamu z webového prehliadača. Vzhľadom na to, že Chrome má výrazné postavenie na trhu, bude sa táto zmena týkať približne 30 miliónov používateľov. Neznamená to však, že sa o používateľoch prestanú vytvárať dáta a stránky si nebudú ukladať niektoré vlastnosti alebo nastavenia prostredníctvom browsera. Znamená to však, že dáta používateľa, ktoré zanechá na rôznych stránkach, nebudú krížom krážom kolovať prostredníctvom iných webov a tie z nich nebudú priamo ťažiť.
Podobné články
Vianočné darčeky výhodnejšie v roku 2025? Spoľahnite sa na NAY!
Prazdroj bilancoval rok: nové technológie a rast špeciálov
Mercusys a Wi-Fi 7: Rýchle dáta v domácnosti
Logitech MX Master 4: Tieto funkcie by mala mať každá myš (RECENZIA)
Google AI robí zmeny vo výsledkoch hľadania na internete
Vyhrajte 3x ESET HOME SECURITY PREMIUM