Lepšia transparentnosť poteší a uvedie obsah na tejto sieti na správnu mieru.

AI a generovanie obrázkov či videa bude čoraz viac využívané na vytváranie obsahu distribuovaného na YouTube. Google má spôsob, ako dať používateľom najavo, že takéto techniky boli vo video obsahu použité. Nástroj Creator Studio bude obsahovať položky na oznámenie divákom, že obsah, na ktorý sa pozerajú, je syntetický alebo upravovaný s AI.

Informácie o tomto kroku prišli už v novembri minulého roka. Každé video bude obsahovať štítok s informáciou o použití AI. Cieľom transparentnosti je budovanie vzájomnej dôvery medzi tvorcami videí a ich divákmi. Označovanie nebude vyžadované pri zjavne nerealistických videách. Tie až taký problém nerobia, skôr ide o potenciál zavádzania divákov. Tu by malo „štítkovanie“ pomôcť určiť, že dané video nie je skutočné.

Creator_Studio_Altered_Content.width-1000Zdroj: Google

Informovanie o AI bude potrebné napríklad pri videách, ktoré zobrazujú reálnu osobu, no vymenili jej hlas, tvár alebo hovorí slová, ktoré doplnila umelá inteligencia. Podobne to platí aj pri reálnych lokalitách, napríklad pri horiacom dome, ktorý reálne existuje. Platiť to má aj pri stvárnení prírodných úkazov, ako napríklad zobrazovanie tornáda.

YouTube nebude trvať na zverejnení, že ide o AI, ak budú informácie vo videu nepodstatné, napríklad úprava farieb alebo použití filtrov svetla či špeciálnych efektov. V Centre pomoci je viac príkladov a návod ako nové požiadavky splniť. Pracuje sa aj na aktualizovanom procese ochrany osobných údajov. V ňom budú môcť ľudia požiadať o vymazanie obsahu vytvoreného cez AI. Google zaviedol zmeny aj pre používateľov, ktorí nie sú prihlásení.

Example_of_a_label_on_the_video_.width-1000Zdroj: Google

Zdroj: Google

Prečítajte si aj:

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.