Google svoju aplikáciu Správy neustále vyvíja.
Dôkazom je postupné rozširovanie funkcií, či už v oblasti SMS správ alebo RCS.
Najnovšie si používatelia mohli všimnúť, že dvojriadkový dizajn textového poľa na písanie správy sa opäť zmenil na jednoriadkový. Postupné presúvanie prvkov pre usporiadanie tlačidiel vedie k tomu, aby bolo rozhranie čo najkompaktnejšie a zároveň prehľadné. Web 9To5Google priniesol porovnanie starého a nového dizajnu.
Ľudia skrátka oceňujú čistý dizajn a priveľa ovládacích prvkov ich môže pomýliť. Niektorí používatelia majú stále rozhranie s textovým poľom, ktoré je zarovnané doprava a tlačidlami „+“ a vstupom do galérie vľavo. Aktualizácia nového dizajnu tieto prvky presunie.
Starý a nový dizajn
![Google-Messages-double-line-text-field-1](https://i2.wp.com/touchit.sk/wp-content/uploads/2024/05/Google-Messages-double-line-text-field-1.jpg?ssl=1)
![Google-Messages-single-line-text-field-1](https://i0.wp.com/touchit.sk/wp-content/uploads/2024/05/Google-Messages-single-line-text-field-1.jpg?ssl=1)
Mnohí používatelia majú na klávesnici vyhradený samostatný kláves na zadávanie Emoji a nepotrebujú doplnkové tlačidlo aj v rozhraní aplikácie. Jednoriadkové pole zatiaľ nie je príliš rozšírené a Google mení aj spôsob, akým sa zobrazuje písaný text. Vykonané zmeny sa nijako nedotknú obvyklých 4 riadkov, ktoré máte na písanie správy bez toho, aby bolo nutné rolovať. Používatelia, ktorí píšu dlhšie správy tak nezískavajú priestor navyše.
![Google-Messages-design changes 2024](https://i2.wp.com/touchit.sk/wp-content/uploads/2024/05/Google-Messages-double-line-text-field-3.jpg?ssl=1)
![Google-Messages-design changes 2024](https://i1.wp.com/touchit.sk/wp-content/uploads/2024/05/Google-Messages-single-line-text-field-3.jpg?ssl=1)
Mnohým sa môže javiť SMS písanie ako zastarané, no podľa štatistík operátorov, a to nielen z Vianoc alebo Silvestra, ide o obľúbený spôsob komunikácie. Dá sa hovoriť o takzvanej istote.
Používatelia potrebujú odoslať správu či už z tlačidlového telefónu alebo smartfónu a chcú mať istotu toho, že ju používateľ dostane. Niežeby ju cez internetové komunikátory ako WhatsApp alebo Messenger nedostal. Takto sa nemusia zaoberať tým, ktorú sieť druhá strana používa.
Zdroj: 9To5Google
Prečítajte si aj: