Funkcia, ktorá mala byť súčasťou budúcich verzií Xiaomi HyperOS, bola nakoniec zrušená.

Reklamy v smartfónoch boli vždy kontroverznou témou. Azda najviac sa však spájali s čínskou spoločnosťou Xiaomi, ktorá svojho času patrila medzi najdostupnejšie značky všetkých tried smartfónov. Dnešné vlajkové lode síce už nestoja menej ako 500 eur, no segment dostupných smartfónov Xiaomi ponúka stále. A práve táto kategória smartfónov je s reklamami spojená najviac.

Čínsky výrobca smartfónov a inej elektroniky si reklamy v telefónoch ospravedlňuje dostupnosťou zariadení, ktorú kompenzuje práve ziskom z reklám. Reklamy sa pritom zobrazujú najmä v systémových aplikáciách ako je napríklad Hudba či Video. Len nedávno sa však na internete objavila informácia o tom, že Xiaomi pripravuje do telefónov jednoduché tlačidlo, ktorým sa budú dať reklamy vypnúť. Posledné vyjadrenie spoločnosti to ale vyvracia.

Reklamy v Xiaomi smartfónoch budú

Z nedávneho úniku tak vyplývalo, že v systéme by existovalo tlačidlo, ktorým by sa reklamy dali vypnúť, výrobca by ale informoval o tom, že množstvo reklám nie je v zariadení také vysoké. Používatelia by teda mali na výber, či reklamy v systéme budú mať alebo nie. Vypnutie reklám je pritom možné aj dnes, no postupy sú podstatne komplikovanejšie v porovnaní s potenciálnym tlačidlom, ktoré by sa v nastaveniach nachádzalo.

Na problematiku jednoduchého vypnutia reklám sa spýtal Xiaomi aj portál Android Authority. Čínsky výrobca sa tak vyjadril, ako to vlastne s touto funkciou je a zdá sa, že používateľov príliš nepoteší.

V tomto ohľade znovu optimalizujeme našu obchodnú stratégiu, aby sme zlepšili používateľskú skúsenosť znížením počtu predinštalovaných aplikácií a vstupných stránok so zobrazením obsahu. Používatelia by mali tieto výsledky čoskoro vidieť v našich nadchádzajúcich vlajkových lodiach. Našou filozofiou je však vykonávať zmeny, ktoré sú ľahko dostupné a prospešné pre všetkých našich používateľov, takže momentálne neplánujeme pridať prepínač, ktorý by reálne objavil a použil len malý počet používateľov.

Z tohto vyjadrenia vyplýva, že Xiaomi predsa pracuje na spríjemnení používateľského zážitku a riešením bude zníženie počtu predinštalovaných aplikácií. Ak však pri čítaní tohto vyjadrenia spozorníte, zistíte, že zmena sa bude týkať len vlajkových lodí, nie lacnejších modelov. Nám teda táto zmena pripomína akúsi náplasť za to, že reklamy budú v telefónoch stále a ich vypnutie nebude také jednoduché.

Argument spoločnosti, že by vypínač reklám objavilo len menšie množstvo používateľov, je navyše dá sa povedať absurdný. V každom prípade by šlo o zvýšenie komfortu používateľov a vyhľadanie tejto funkcie by bolo podstatne jednoduchšie ako súčasný postup pre vypnutie reklám.

Zdroj: androidauthority.com

Prečítajte si aj:

Katarína Šimková

Katarína Šimková
Smartfóny, nositeľná elektronika či produkty inteligentnej domácnosti, zaujímam sa o všetko, čo i len okrajovo súvisí s technológiami.