Doba sa mení a autá tiež. Dnes ráno Škoda odhalila úplne novú Octaviu RS, ktorá dostala do vienka viaceré motorizácie.
Úplnou novinkou je plug-in-hybridná verzia, ktorá sa v tomto modely objavila po prvýkrát. Tento systém Škoda predstavila už v novom modely – SuperB iV a teraz ho dostala aj najostrejšia Škoda s legendárnym a ikonickým označením RS s prívlastkom iV. Srdcom tohoto modelu je benzínový štvorvalec 1.4 TSI kombinovaný s elektromotorom (výkon 85 kW). Celkový výkon sústavy činí 185 kW (245 koní) s max. krútiacim momentnom 400 Nm. Výkon celej sústavy je posielaný výhradne na predné kolesá, a to prostredníctvom 6-stupňovej automatickej prevodovky DSG (dvojspojkovej).
„Žiadnu paniku, zachované zostali aj klasické benzínové + naftové agregáty a nechýba ani combi karoséria.“
Novinka zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 225 km/h (najrýchlejšia „eresa“ to nie je). Integrovaná batéria (predpokladáme že niekde v podlahe, viac vzadu) má kapacitu 13 kWh a na čistú elektrinu, teda bez emisií, by mal prejsť tento model až 60 km (podľa metodiky WLTP). Čo sa týka nabíjania, tak to bude podľa výrobcu trvať okolo 5 až 6 hodín z domácej zásuvky a 3,5 hodiny a WallBoxu. Nabíjací konektor (Type2/Menekes) sa nachádza nad ľavým predným kolesom.
„áno, eresa stále berie sa, o tom niet pochýb. Rodinné gény a športový doping hovoria jasným hlasom už niekoľko rokov, toto auto je skvelé na dennodenné používanie akčnejšie naladeným jedincom.“
Ak nie je plug-in-hybrid váš sen, tak vás teraz určite potešíme. Škoda zostala verná aj konvenčným motorizáciám, takže v ponuke nájdete aj 2-litrový štvorvalec dopovaný turbom (2.0 TSI), ktorý ponúkne totožný výkon 180 kW (245 koní) a v ponuke nechýba ani naftový agregát 2.0 TDI Evo s výkonom 147 kW (200 koní), ktorý bude ako jediný z tejto trojice dostupný aj s pohonom všetkých 4 kolies v kombinácii so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG.
Dizajn všetkých noviniek je oproti „civilným“ verziám trošku omladený a doplnený o rôzne RS prvky, ktoré sú pre Škodu typické. Všimnúť si môžete tmavé písmená, ktoré označujú model, iné kryty spätných zrkadiel, výraznejšiu prednú masku a nepochybne aj predný + zadný nárazník, podľa ktorého okamžite spoznáte, že toto je model RS. Bolo to tak odjakživa tohoto modelu. Interiér ponúka rovnakú dávku detailov a odlišností, ktoré pôsobia prémiovo a zároveň športovo. Základom sú RS sedadlá s integrovanou hlavovou opierkou, športový volant, doplnky s imitáciou karbónu, alcantara na palubnej doske a pod. Ako celok to vyzerá výborne!
Interiéru dominuje aj veľký 10“ dotykový LCD displej v stredovej konzole, ktorému sekunduje plne digitálny prístrojový panel. Ako sme už zvyknutí, nová Octavia RS ponúkne aj množstvo moderných asistenčných systémov, ktoré sa budú starať o max. bezpečnosť cestujúcich. Čo sa týka priestrannosti, tak toto bude opäť to najlepšie v danej triede, čím je Škoda dlhodobo známa. Zatiaľ vieme iba jedno číslo, a to je objem batožinového priestoru, ktorý má po „plato“ 450 litrov (nie combi).
„Nevieme či v základe, ale minimálne vo vyšších výbavách môžete očakávať aj skvelé Full LED Matrix svetlomety. Zadné LED svetlá sú samozrejmosťou.“
Na záver dodajme, že podľa prvých oficiálnych fotografií sa nám zdala Octavia RS iV trošku vysoká, čo sa aj potvrdilo, nakoľko stojí podvozku s rovnakou svetlou výškou ako klasické verzie. Konvenčné motorizácie sú postavené na inak naladenom podvozku, ktorý je o 15 mm nižší. Ak máte záujem o adaptívne tlmiče DCC, tak to nebude žiadny problém, za príplatok sú k dispozícii.
Kedy sa nová Škoda Octavia RS iV a ostatné modely dostanú do sériovej výroby zatiaľ nevieme, no predpokladá sa, že by to malo byť začiatkom leta 2020. V predaji by mali byť o pár mesiacov neskôr, pravdepodobne na jeseň tohto roku. Určite vás zaujímajú aj ceny, však? Nás tiež, no zatiaľ nie sú známe. Keď budú k dispozícii, článok doplníme.
„Predstavenie noviniek, nie len spoločnosti Škoda, sa konalo on-line, kvôli zrušenému Ženevskému autosalónu z dôvodu svetovo rozšíreného Korona vírusu.
Prečítajte si aj: