Testovali sme novú Toyotu Yaris Cross a je to auto pre človeka, ktorý jazdí v meste, potrebuje dobrú manévrovateľnosť a občas potrebuje podniknúť aj dobrodružnejšie jazdy. Je to auto s inteligentným pohonom 4×4 a čo je podstatné, bezpečnosť tu nie je za príplatok.

Ceny a možnosti výbavy

Základná cena Toyote Yaris Cross vo verzii Active je od 16 990 eur. My sme testovali model 1,5 Hybrid Dynamic Force AWD-i 116 k, e-CVT vo verzii Executive. Tá má 18-palcové disky, Bi-LED predné svetlomety, automatické prepínanie tlmené/stretávacie svetlá.

Sú tu zadné kombinované LED svetlá, zatmavené sklá vzadu, bezkľúčové odomykanie a štart, monitor mŕtveho uhla, ďalej multimediálny systém Toyota Smart Connect s 9-palcovým displejom a bezdrôtové pripojenie na Android auto a Apple Carplay. Navigácia je online so zohľadnením dopravnej situácie, ďalej vyhrievanie volantu, ambientné osvetlenie vo vnútri a 6 reproduktorov pre kvalitnú hudbu. Cena tejto verzie je od 27 290 eur.

Navyše sme mali balík s parkovacím systémom Teammate, ktorý dokáže zaparkovať v noci a je veľmi rýchly. Tiež je tu pohľad z vtáčej perspektívy na auto. Tento balík je za príplatok 600 eur. Auto bolo vo vyhotovení metalický lak v popolavej farbe a tu je doplatok 450 eur.

Pohonný systém

Spotreba je podľa výrobcu od 4,4 do 5,0 litra/100 km. My sme namerali priemernú spotrebu 5,5 litra/100 km. O pohon sa stará jednak spaľovací motor. Ide o benzínový 3-valec s objemom 1,490 litra a s výkonom 68 kW/88 k pri 5500 ot/min a krútiacim momentom 120 Nm. ďalej je to elektrický motor s výkonom 59 kW. Celkovo tak pohonný systém dosahuje výkon 85 kW/116 k a krútiaci moment 120 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je za 11,2 sekundy, maximálna rýchlosť 170 km/h. Na čisto elektrický pohon je maximálna rýchlosť do 130 km/h.  

Toyota Yaris Cross Hybrid
Toyota Yaris Cross Hybrid

Inteligentný pohon 4×4 sa nazýva AWD-i a rozdeľuje silu medzi prednú a zadnú nápravu v pomere od 100 : 0 po 40 : 60. Pri jazde ustálenou rýchlosťou sa Yaris Cross pohybuje len pomocou predného náhonu.

Na pohyb v sťaženom teréne sú tu špeciálne režimy Trail a Snow.

Bezpečnosť

Bezpečnostný systém slúži na rozpoznanie chodcov a bicyklistov a máme vyskúšané, že to veľmi dobre funguje. Rovnako podporuje aj bezpečné vychádzanie z parkovacieho miesta, rozpoznáva tiež aj krajnice a obrubníky. Výhodou je adaptívny tempomat a udržiavanie auta v jazdnom pruhu.

Toyota Yaris Cross Hybrid
Toyota Yaris Cross Hybrid

Batéria

Batéria je v tomto modeli Li-Ion a má 177,6 Voltov. Váži len 27 kg a je oveľa účinnejšia ako v minulosti. Regulátor nabíjania dokáže regulovať prúd do 100 A.

Život s Yaris Cross

Svetlá výška vozidla je 170 mm, rázvor 2560 mm. To znamená dobrú filtráciu nerovností a bezproblémový pohyb pri nerovnostiach. Objem batožinového priestoru pre verziu AWD-i je 320 litov, dá sa zväčšiť sklopením operadiel pre cestujúcich vzadu. Polomer otáčanie je len 5,3 metra.

Toyota Yaris Cross Hybrid
Toyota Yaris Cross Hybrid

Yaris Cross je postavený na platforme GA-B s ťažiskom položeným nízko. Auto sa vyrába vo Francúzsku. Celkovo je k dispozícii až 10 lakovaní, sú tu metalické aj perleťové farby.

Nevýhody

V skutočnosti je tu venované menej pozornosti pohodliu cestujúcich vzadu. Chýba pre nich svetlo a tiež výduchy klimatizácie. V aute je aj o niečo vyšší hluk pri vyšších rýchlostiach.

Toyota Yaris Cross Hybrid
Toyota Yaris Cross Hybrid

Výhody

Prejde naozaj všade, poradí si s veľmi náročným terénom. Rovnako dobre sa jazdí v meste. A je to veľmi pekné auto, plné technológií.

Galéria

  • Toyota Yaris Cross Hybrid
  • Toyota Yaris Cross Hybrid
  • Toyota Yaris Cross Hybrid
  • Toyota Yaris Cross Hybrid
  • Toyota Yaris Cross Hybrid

Zdroje: vlastné, Toyota

Prečítajte si tiež

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.