Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • Po desiatich dňoch od začiatku nahlasovania škôd už UNIQA uzavrela takmer polovicu nahlásených udalostí – aj v Českej republike (ČR) aj na Slovensku (SR).
  • Česko – slovenská poisťovňa UNIQA eviduje aktuálne takmer 4329 nahlásených škôd v celkovej výške 26,3 mil Eur.
  • Aktuálna výška škôd v ČR predstavuje cca 21,7 mil Eur
  • V SR klienti nahlásili doteraz škody za 4,5 mil Eur

Keďže väčšina škôd sa likvidovala v zrýchlenom konaní – teda bez obhliadok po posúdení zaslanej dokumentácie, takmer polovicu z nahlásených škôd už UNIQA zlikvidovala a vyplatila klientom poistné plnenie. Tým, ktorí o to požiadali, vyplatila zálohy.

V takejto kríze musia ľudia zo zasiahnutých oblastí dostať pomoc čo najrýchlejšie a som rád, že za nás hovoria činy. Nehnuteľnosti a domácnosti sú pre ľudí najväčším kapitálom v živote a zničené bývanie si potrebujú obnoviť čo najskôr. Aj vďaka našim investíciám do digitalizácie a procesov dokážeme ľuďom vyplácať odškodnenie rýchlo a efektívne aj pri takýchto katastrofálnych živloch,“ komentoval výplatu odškodnenia po povodniach generálny riaditeľ UNIQA CZ a SK Rastislav Havran.

Škody budú ešte rásť

Aktuálne eviduje UNIQA na Slovensku 2061 hlásení vo výške 4,5 mil Eur, viac ako 53,56% nahlásených udalostí už uzavrela.

V ČR eviduje UNIQA 2268 hlásení v celkovej výške cca 21,7 mil Eur a takmer polovicu už uzavrela.

Výška škôd v oboch krajinách ešte porastie, keďže v týchto dňoch očakávame nahlasovanie poistných udalostí väčšieho rozsahu a upresňovanie škôd na korporátnom majetku.

UNIQA odhaduje, že celková výška škôd za obe krajiny zrejme presiahne 40 mil Eur: z toho cca 5 mil Eur na Slovensku 35 mil Eur v Česku, ktoré bolo zasiahnuté povodňami v oveľa väčšom rozsahu.

„Už teraz je zrejmé, že suma za živelné pohromy tento rok aj kvôli aktuálnym povodniam násobne prevýši škody, ktoré spôsobili živly minulý rok, hoci na Slovensku sme mali pomerne ničivé zemetrasenie. Klimatická zmena sa teda prejavuje naplno počas celého roka, od  júnových silných dažďov sme prešli rovno k septembrovým záplavám a ešte nevieme, čo prinesie posledný štvrťrok. Rovnako naplno teda musíme reagovať aj my a tejto zmene čo najrýchlejšie prispôsobovať v UNIQA svoje procesy a služby,“ hovorí generálny riaditeľ UNIQA Rastislav Havran.

Poisťovňa maximálne posilnila všetky svoje kapacity, jej technici sú už niekoľko dní v teréne, vrátane povodňou najviac zasiahnutých oblastí. UNIQA klientom neustále aktualizuje všetky informácie týkajúce sa vybavovania škodových udalostí tu: https://www.uniqa.sk/skody/ a link im zasiela prostredníctvom sms a mailom. Aj vďaka tomu nahlasovanie škôd prebieha rýchlo a hladko – preferovane online, aktuálne sme však mimoriadne posilnili kapacity aj pre telefonické nahlasovanie ľuďom, ktorí zostali po povodniach bez elektriny. 

V rámci služby Diagnose.me poskytuje UNIQA psychologickú podporu aj v prípade stresu po prírodných katastrofách, keď ľudia stratia celý svoj majetok alebo dokonca svojich blízkych. Využili ju ľudia po ničivom tornáde aj zemetrasení a je k dispozícii aj po povodniach. Vyškolení odborníci im pomôžu zvládnuť prežitú udalosť a upokojiť ich, v prípade, že duševná nepohoda pretrváva, vedia ich nasmerovať k vyhľadaniu odbornej lekárskej pomoci.Bezplatná psychologická pomoc je klientom k dispozícii online alebo telefonicky tu: https://www.diagnose.me/sk/partner/uniqaskzivel/coaches

UNIQA Slovensko

Najviac škôd je hlásených zo západného a severného Slovenska, najmä z oblasti Záhoria, Bratislavy a potom z oblasti Kysúc. Zo živelných rizík dominujú na 1. mieste hlásenia škôd následkom silného dažďa (atmosférické zrážky), nasledujú záplavy a potom poškodenia majetku vplyvom víchrice.

Ide napríklad o vytopenie domov, pivníc, záhrad. V niektorých domoch voda dokonca vyrazila pivničné okná a doslova zaplavila pivničný priestor. Silné prívalové dažde tiež spôsobili zatečenie vody do domov cez strechy a následné poškodenie omietok a stien.Klienti tiež hlásili poškodenie elektrických spotrebičov a škody následkom výpadkov elektriny. Máme tiež hlásenia škôd na autách, buď zo zatopenia alebo poškodenia následkom pádu stromov.

Väčšina zmlúv kryje škody spôsobené povodňou alebo záplavou v rámci základného balíka poistenia nehnuteľnosti a domácnosti.

Ako nahlásiť škodu

Škody po povodniach či záplavách môžu klienti nahlasovať online prostredníctvom našej webovej stránky https://skody.uniqa.sk/. Aktuálne sme mimoriadne posilnili kapacity aj pre telefonické nahlasovanie cez naše call centrum pre ľudí, ktorí po povodni zostali bez prúdu.

Stav a riešenie svojej škodovej udalosti môžu klienti UNIQA poisťovne sledovať online na našej stránke www.uniqa.sk.

Pripomíname, že po povodni či záplave by mali ľudia vykonať všetky opatrenia, aby zamedzili zväčšovaniu rozsahu škody. Zničené veci však odporúčame do vyriešenia alebo vykonania obhliadky  nevyhadzovať, výnimku tvoria samozrejme prípady, keď je to nevyhnutné z bezpečnostných či hygienických dôvodov.

„K vybaveniu škodovej udalosti odporúčame priložiť dostatočnú dôkaznú dokumentáciu (detailný zoznam a popis poškodenia vecí a fotodokumentáciu poškodených vecí, “ hovorí riaditeľ likvidácie UNIA Daniel Červenka z UNIQA a dodáva: „Ak došlo k poškodeniu motorového vozidla v dôsledku živelnej udalosti, odporúčame všetko zdokumentovať fotografiami a počkať na obhliadku poisťovne, ktorá zistí rozsah škôd. V prípade, že je vozidlo nepojazdné, cez asistenčnú službu si dohodnite odtiahnutie vozidla do servisu, ktorý vykoná jeho diagnostiku.“

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.