Testovali sme aktuálnu novinku od Škodovky. Kodiaq Sportline je obľúbené SUV a vyznačuje sa obrovským kufrom, pohodlným priestorom pre posádku a výborným hybridným pohonom.
Škoda Kodiaq je vybavená motorom s 1,5/litrovým spaľovacím motorom s výkonom 110 kW. K tomu je elektrický motor a batéria s kapacitou 25,7 kW. Celkový výkon tohto motora je 150 kW a s týmto systémom poskytuje auto dynamickú jazdu. Celkovo sme prešli asi 750 km a naša výsledná spotreba bola 6,2 litra/100 km.
Maximálna rýchlosť tohto vozidla je až 210 km a zrýchlenie z 0 na 100 km/h je za 8,4 sekundy. Maximálny krútiaci moment pri plnej kapacite je 250 Nm. Zvoliť si môžete viacero jazdných režimov, od ECO, cez Normal, Sport a Individual. Podstatné je, že nabíjanie batérie je možné realizovať aj rýchlou nabíjačkou, teda jednosmerným prúdom s výkonom do 50 kW. Vozidlo má zabudovanú striedavú nabíjačku s výkonom do 11 kW. My sme s rýchlonabíjačkou na nabíjačke R1 Terminal Beladice nabili z hodnoty 10 % na 80 % za 35 minút a následne sme mohli jazdiť na diaľnici až 70 km. Nabíjať je možné aj cez 230 V zásuvky, vtedy trvá nabitie z 0 na 100 % okolo 12 hodín. Ak nebudete jazdiť na čisto elektrický pohon mimo diaľnice, prejdete na 100 % kapacity batérie takmer 100 km.
Ideálne teda pri tomto aute je, aby ste mali kde nabíjať. Ak tak môžete urobiť doma aj v práci, potom dosiahnete nízke prevádzkové náklady.
Toto vozidlo je vybavené 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Na dĺžku má 4758 mm, rázvor je 2791 mm. Základný objem kufra je 745 litrov, zložením operadiel pre cestujúcich vzadu sa dá zväčšiť na 1945 litrov.
V základnej výbave sú sklá s vyšším stupňom tónovania od B-stĺpika, tiež je tu asistent zmeny jazdného pruhu + varovanie pri vystupovaní z vozidla. Ocenili sme matrix-LED predné svetlomety s AFS a Corner funkciou. Predné a zadné sedadlá sú vyhrievané. Multimediálny displej v strede má uhlopriečku 13 palcov, virtuálny kokpit má uhlopriečku 10 palcov.
My sme mali na test doplnkovú výbavu. To znamená všetky nabíjacie káble, modrá Race metalíza, adaptívny tempomat do 210 km/h, inteligentný parkovací systém, 360° pohľad pri cúvaní, kôš na odpadky, držiak na tablet, odkladací box na zadnom tuneli, ale aj disky Rila z ľahkej zliatiny 8J x 20″ a ťažné zariadenie s adaptérom.
Mali sme aj adaptívny podvozok, progresívne riadenie, head-up displej a elektronicky ovládané sedadlá.
Ceny: základ – 50 500 eur, cena testovaného vozidla 58 380 eur
Prečítajte si tiež