S blížiacim sa koncom roka sa opäť rozbieha vianočná sezóna, a s ňou aj nákupná horúčka. Internetové obchody a kuriérske spoločnosti už pociťujú nárast objednávok, ktorý bude v najbližších dňoch ešte rásť.
Kuriérska spoločnosť DPD odhaduje, že počet zásielok prepravených počas posledných týždňov roka sa môže zdvojnásobiť. Na túto sezónu sa dôsledne pripravila, avšak upozorňuje, že nechávať si nákupy na poslednú chvíľu nemusí byť dobrý nápad.
Nákupy darčekov na internete sú v posledných rokoch už bežnou súčasťou predvianočných príprav. Obchodníci začínajú cítiť zvýšený dopyt zákazníkov už od začiatku mesiaca a množstvo objednávok bude postupne rásť až do tzv. Black Friday, ktorý tento rok pripadne na 29. novembra. Od tohto dátumu už dopyt neklesne až do posledných predvianočných dní.
Kuriérska spoločnosť DPD sa na sezónu zodpovedne pripravila. „Očakávame veľmi silnú sezónu, počas ktorej môže počet zásielok v porovnaní so zvyškom roka vzrásť až na dvojnásobok. Na tento nárast sme sa v predstihu pripravili tak, aby všetky balíky dorazili do svojho cieľa načas. Navýšili sme množstvo vozidiel a kuriérov, ktorí budú každý deň rozvážať zásielky adresátom. Zároveň sme zvýšili počty pracovníkov, ktorí sa starajú o spracovanie balíkov v skladoch a triediacich centrách,“ hovorí generálny riaditeľ DPD na Slovensku Peter Pavuk.
DPD však napriek tomu odporúča, nenechávať si nákup darčekov na poslednú chvíľu. „Zásielky budeme doručovať až do 23. decembra, posledného pracovného dňa pred Vianocami. Každý balík, ktorý bude odovzdaný do našej siete najneskôr 18. decembra, doručíme do Štedrého dňa,“ dodáva Peter Pavuk. Zákazníci by tak mali objednávky v internetových obchodoch ukončiť do tohto dátumu. Pri nákupoch zo zahraničia je potrebné objednávky dokončiť vo väčšom predstihu. Najmä v posledných dňoch pred sviatkami DPD odporúča využívať domáce a overené internetové obchody. Zákazníci by mali tiež venovať pozornosť tomu, či má e-shop požadovaný tovar skutočne na sklade a môže ho bez meškania odoslať.