Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Kaufland ako jeden z najvýznamnejších predajcov potravín v Európe opäť posilňuje svoje záväzky voči klíme. Jeho cieľ dosiahnuť nulové emisie si vyžaduje výrazné zníženie CO₂ vo vlastných prevádzkach aj v dodávateľskom reťazci, pričom sa spolieha na úzku spoluprácu s dodávateľmi, partnermi a poľnohospodárskym sektorom pozdĺž celého dodávateľského reťazca. 

Približne štvrtina celosvetových emisií skleníkových plynov pochádza z potravinárskeho priemyslu. Spoločnosť Kaufland neberie klimatické zmeny na ľahkú váhu, a už od roku 2019 sleduje napĺňanie vlastných cieľov na znižovanie emisií cez viaceré opatrenia. Jedným z nich je napríklad prechod na 100 percentnú zelenú elektrinu, takisto využívanie fotovoltických systémov a LED osvetlenia na nových aj existujúcich budovách alebo využívanie prírodných chladív či budovanie energeticky efektívnych predajní, ktorých efektivitu potvrdzujú medzinárodné certifikáty BREEAM alebo EDGE. „Naše prevádzkové emisie sme už dnes dokázali ponížiť o viac ako 67 percent. Naším cieľom je do roku 2050 dosiahnuť nulové emisie skleníkových plynov,“ hovorí Michal Dendeš, riaditeľ centrálnych služieb Kaufland Slovenská republika v.o.s.

Net-Zero je cieľ, ktorý sa zameriava na dosiahnutie rovnováhy medzi emisiami skleníkových plynov, ktoré sa dostávajú do ovzdušia, a ich následným odstraňovaním. Pre Kaufland znamená Net-Zero stav, keď budú všetky nadbytočné emisie eliminované alebo zachytené. Ako súčasť skupiny Schwarz Group sa zaviazal k transparentnosti a overeniu svojich cieľov prostredníctvom iniciatívy Science Based Targets (SBTi).

Science Based Targets: záväzok na základe klimatickej vedy

V roku 2020 sa spoločnosť Schwarz Group pridala k iniciatíve Science Based Targets, aby pomohla dosiahnuť záväzok Parížskej dohody o zmene klímy, a to znížiť všetky emisie CO₂ v súlade s cieľom zabrániť nárastu teploty o viac ako 1,5 °C do roku 2050. Kaufland ako jej súčasť je viazaný komplexnými opatreniami, ktoré efektívne znižujú jeho vlastné emisie, a zároveň podporujú riešenia na úspory CO₂ v celom dodávateľskom reťazci. Reťazec aktuálne pracuje na vlastnom pláne v súlade s prísnymi požiadavkami štandardu SBTi pre Net-Zero, dosiahnuť ho chce najneskôr do roku 2025.

Na ceste k Net-Zero

Pre dosiahnutie nulových emisií Kaufland úzko spolupracuje s dodávateľmi, partnermi a poľnohospodárskym sektorom, poskytuje im informácie a podporu pri stanovovaní vlastných cieľov v oblasti znižovania emisií. „Máme pred sebou náročnú, no dosiahnuteľnú výzvu, ktorá so sebou prináša pozitívne zmeny pre klímu, životné prostredie a budúce generácie,“ vysvetľuje Michal Dendeš. „Zaviazanie sa k Net-Zero berieme mimoriadne vážne, aby sme aj s našimi partnermi postupne znížili čo najviac CO v rámci dodávateľských reťazcov. Práve tu vidíme veľký potenciál na úspory, ktorý chceme využiť spoločne a prispieť tak k zmierneniu klimatických zmien.“

Reťazec si stanovil aj ďalšie ambiciózne záväzky. A to znížiť emisie zo svojich vlastných aktivít (rozsah 1 a 2*) o 80 percent do roku 2030. Keďže najväčší podiel znečistenia pochádza z pestovania, výroby, prepravy, používania či likvidácie predávaných produktov, tak ďalším dôležitým krokom je zníženie emisií v celom dodávateľskom reťazci (rozsah 3**), a to do roku 2034. Konkrétne ide o zníženie emisií FLAG generovaných pri pestovaní plodín o 42 percent a emisie súvisiace so spracovaním, prepravou, používaním a recyklovaním o 35 percent. Jeho cieľom je, aby si dodávatelia, ktorí sú zodpovední za 80 percent emisií v rozsahu 3, stanovili vlastné SBTi ciele do roku 2026. Týmto spôsobom Kaufland dokazuje svoju zodpovednosť voči ochrane klímy a smeruje k trvalo udržateľnej budúcnosti.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.