Zúčastnili sme sa prvého dňa festivalu MČSR 2024 v Brne a zažili atmosféru turnaja v e-sporte.
Brnenské výstavisko sa v dňoch od 22. do 24. novembra premenilo na raj nadšencov počítačových a mobilných hier. Počas týchto dní totiž prebiehal herný festival spojený s Majstrovstvami MČSR, ktorý sme mali možnosť navštíviť aj my. Na návštevu sme si zvolili prvý deň festivalu, v rámci ktorého sme mohli sledovať finálové súboje tých najlepších hráčov z Českej republiky a Slovenska v hre Counter-Strike 2.
Nebolo to však len o samotných majstrovstvách, ale aj o zážitku pre návštevníkov. Už pri vstupe si totiž mohli všimnúť množstvo stánkov rôznych partnerov, ktorí túto akciu podporili. Zahrať si tak mohli populárne hry ako už spomínaný Counter-Strike 2 či FIFA alebo Fortnite a ďalšie. Zapojiť sa mohli aj do súťaží, v ktorých mohli získať hodnotné ceny v podobe hernej výbavy, elektroniky, no aj iných sponzorských darov.
Atmosféra tejto akcie bola neskutočná. Fanúšikovia počítačových aj mobilných hier si prišli na svoje na každom rohu či už v podobe tých najvýkonnejších počítačov, herného merchu a stretnúť sa mohli aj so svojimi obľúbenými streamermi a influencermi. Nechýbali ani cosplayeri, ktorí celú túto akciu oživili nápaditými a zaujímavými kostýmami. Hlavným miestom celej akcie bol ale main stage, kde sa odohrávali tie najdôležitejšie zápasy.
Pri sledovaní súbojov v CS2 bolo napätie a nervozitu hráčov možné cítiť aj v posledných radoch. Nešlo totiž o málo, v hre bolo viac ako 1 milión českých korún. Do hry sa zapojili tie najlepšie tímy z Českej republiky a Slovenska, pričom zápasy boli streamované prostredníctvom platformy Twitch. Oceniť musíme ale aj komentátora, ktorý celú akciu povzniesol na vyššiu úroveň.
Víkend v Brne sa niesol v duchu hraní hier a sme radi, že sme sa tejto akcie mohli zúčastniť. Aj keď však šlo primárne o Majstrovstvá MČSR, nie všetko sa točilo okolo počítačových hier. Navštíviť tak bolo možné aj stánky partnerov ako napríklad Procter & Gamble, ktorý sa snažil vzdelávať návštevníkov o kvalite vlasov a problémoch s pokožkou hlavy. Akcia teda bola orientovaná na celé rodiny a zatiaľ čo sa mladší mohli stretnúť s obľúbenými streamermi a zahrať si s nimi, rodičia mali čas dať si dobrú kávu a dozvedieť sa niečo nové.
Zdroj: vlastné
Prečítajte si aj: