Z prieskumu medzi 5600 americkými a nemeckými spotrebiteľmi vyplýva, že až 60 % si kupuje najnovší smartfón preto, lebo ich zaujímajú funkcie v nich alebo jednoducho „potrebujú“ vlastniť takúto novinku. Pre bežných používateľov sú však vo veľkej obľube aj repasované zariadenia, z 56 miliónov kusov v roku 2014 sa tento trh zdvihne do roku 2017 až na 120 miliónov kusov.
„Zákazníci z uvedených krajín si vymieňajú inteligentné telefóny priemerne každých 18 až 20 mesiacov, a preto jednoznačne vznikajú prístroje, ktoré sú použité, ale stále plne funkčné“, komentuje spoločnosť Gartner. V oficiálnych programoch na recykláciu smartfónov pritom skončí len asi 7 % zariadení, 64 % sa dostane ďalším používateľom. Z toho asi tretina vo forme daru a dve tretiny sa ďalej predajú.
O tieto telefóny začnú časom súperiť telekomunikační operátori a tiež firmy, ktoré sa venujú repasovaným zariadeniam profesionálne. Technologickí nadšenci, od ktorých tieto zariadenia pochádzajú sú pritom často lojálni jednej značke. Proces repasovaných zariadení je tak dôležitý aj pre výrobcu telefónu, keďže populárny začína byť výkup použitých zariadení protihodnotou pri nákupe nového modelu.