V roku 2018 sa v sieti autocentier predá 84 000 vozidiel, v roku 2019 až 100 000.

Za 26 rokov svojej existencie firma výrazne expandovala a rástla, aj mimo hranice Českej a Slovenskej republiky. Chce zmeniť spôsob vnímania značky pre svojich zákazníkov a širokú verejnosť.

Celá skupina zvýšila predaje za prvých 9 mesiacov na 64 000 ojazdených vozidiel, čo je o 12 % viac ako za rovnaké obdobie vlani. Najsilnejšie rastúcou krajinou je Poľsko, kde sa zatiaľ predaje medziročne zvýšili o 49 %. Pritom je v tejto krajine potenciál rozvoja skupiny stále obrovský.

Generálna riaditeľka AAA AUTO: „V súčasnej dobe máme 45 predajných miest, do roku 2019 plánujeme zvýšiť tento počet na 50. Bratislavské autocentrum je dostupné na Google Maps vo forme virtuálnej prehliadky.“

Celkovo plánujú zhruba zdvojnásobiť ponuku áut z aktuálnych zhruba 1400 na 2500 až 3000 áut v ponuke za jeden rok. Priemerná pobočka na Slovensku mimo veľkých miest má na sklade približne 200 až 250 áut. Veľkosť pobočiek v Poľsku je teda zhruba dvojnásobne väčšia ako je štandard českej aj slovenskej siete.

Okrem Poľska otvorí po viac ako dvoch rokoch AURES Holdings novú pobočku siete AAA AUTO tiež v Českej republike a v Maďarsku. Koncom roku by tak mala sieť AAA AUTO zahŕňať 50 autocentier.

 Top 10 najpredávanejších vozidiel  v sieti AAA AUTO, január – september 2018
 SlovenskoČeskoMaďarskoPoľsko
1.Škoda OctaviaŠkoda OctaviaOpel AstraOpel Astra
2.Škoda FabiaŠkoda FabiaSuzuki SwiftFord Focus
3.Volkswagen PassatVolkswagen PassatFord FocusŠkoda Octavia
4.Volkswagen GolfŠkoda SuperbŠkoda OctaviaŠkoda Fabia
5.Škoda SuperbHyundai i30Suzuki IgnisVolkswagen Golf
6.Opel AstraFord FocusOpel CorsaRenault Clio
7.Kia CeedVolkswagen GolfVolkswagen PassatRenault Megane
8.Ford FocusFord MondeoVolkswagen GolfFord Mondeo
9.Kia SportageŠkoda YetiFord MondeoHyundai i30
10.Renault MeganeRenault MeganeRenault MeganeVolkswagen Passat

Alternatívne pohony

Okrem expanzie pobočkovej siete a inovácií vidí skupina ďalší priestor na rast predajov tiež v zameraní sa na vozidlá s alternatívnymi pohonmi. V bazároch sa konečne viac objavujú hybridy a elektromobily.

Predaj elektromobilov je u nás v tomto roku trojnásobný, pri CNG viac ako dvojnásobný. Katalyzátormi vývoja bude zahájenie predaja elektromobilov a plug-in hybridov Škoda. V budúcom roku a potom tiež nedávno schválené drastické zníženie emisií automobilov od roku 2030.

Prevádzkový riaditeľ AAA AUTO Petr Vaněček: „Tento rok predávame priemerne 235 áut denne. Záujem je hlavne o značky Mitsubishi, Audi a KIA.“

Inovácie

Za dobu svojej krátkej činnosti AuresLab vyvinul značky Mototechna Classic, Mototechna Drive, službu Try&Buy, a niekoľko aplikácií na výkup a predaj vozidiel pod súhrnným názvom AuresApps. Tieto projekty sa aktuálne testujú v Českej republike.

Veľmi úspešnými projektmi v rámci inovácií sú hlavne značka investičných vozidiel Mototechna Classic a požičovňa Mototechna Drive. Od apríla predala značka Mototechna Classic 50 vozidiel rôznych značiek, hodnoty a veku. Za zmienku stojí Lancia Kappa po prezidentovi Václavovi Havlovi, Ford Mustang zo šesťdesiatych rokov, pickup Ford Ranchero z roku 1972 či niekoľko veteránov z éry socializmu.

Najcennejšími vozidlami v súčasnej ponuke je dvojica Ferrari Testarossa, jedno Ferrari 550 Maranello  v prepočte  za viac ako 100 000 eur a Jaguar XK1 20 s rokom výroby 1949  v prepočte  za vyše 300 000 eur.

Alexander Štefuca, zákaznícky ombudsman siete autocentier AAA AUTO: „Veľké autobazary prijali legislatívne zmeny novely zákona pozitívne. Zákazníci si históriu auta môžu overiť cez VIN kód.“

Zdroj: AAA AUTO

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.