Sieť autocentier AAA AUTO dnes sprístupnila pre verejnosť všetkých svojich 11 predajných pobočiek na Slovensku. Pobočky sa otvorili po takmer piatich týždňoch na základe vládneho plánu uvoľňovania reštriktívnych opatrení zavedených pre pandémiu koronavírusu. Predaj sa realizuje za striktných hygienických opatrení. Naďalej je tiež možné kúpiť autom aj online, bez návštevy pobočky. Záujem v prvých hodinách bol vysoký, skutočný stav trhu sa ukáže po jednom až dvoch týždňoch.
„Na prvý deň po piatich týždňoch, počas ktorých sme nemohli mať otvorené pobočky, máme zatiaľ prostredníctvom call centra dohodnutých viac ako 70 stretnutí zákazníkov s predajcami. Ľudia využívajú mimoriadne výpredajové zľavy, ktorými chceme opäť rozhýbať trh. Z dohodnutých stretnutí môžeme usudzovať, že potenciál obchodov bude behom dnešného dňa v porovnaní s posledným dňom pred nástupom pandémie, zhruba na úrovni 60 percent. Samozrejme, treba si uvedomiť, že sa u nás najviac obchodov odohráva skôr po 16:00 hodine, do 21:00 hodiny, takže do večera by sa čísla mohli ešte zlepšiť. Dnešný dopyt by som teda vzhľadom k okolnostiam hodnotila ako vysoký. Skutočný záujem, ktorý bude indikovať, či sa trh vracia k normálu, bude možné skôr vyhodnotiť až po jednom alebo dvoch týždňoch,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings, prevádzkovateľa medzinárodnej siete AAA AUTO. Podľa vládneho nariadenia sú zavedené nákupné hodiny pre seniorov, a to každý pracovný deň medzi 9:00 a 11:00 hodinou.
Sieť AAA AUTO už od začiatku pandémie koronavírusu pravidelne dezinfikuje ponúkané vozidlá aj priestory svojich pobočiek. V súvislosti so znovuotvorením pobočiek prijala spoločnosť ďalšie hygienické a bezpečnostné opatrenia. „Predajcovia, ktorých zdravotný stav pravidelne kontrolujeme, používajú ochranné prostriedky, rúška a rukavice. Zákazníci majú v autocentrách k dispozícii jednorazové rukavice, dezinfekciu a hlavne dostatok osobného priestoru tak, aby sa nemuseli stretávať s ďalšími klientmi. Pokiaľ nám bude počasie priať, usadíme zákazníkov aj vonku na čerstvom vzduchu, mimo uzavretých priestorov. Budeme samozrejme dbať na všetky pravidlá požadované vládou, ako je minimálna vzdialenosť medzi zákazníkmi najmenej 2 metre a skrátenie doby pobytu zákazníkov u nás na minimum. Vstup do prevádzok sa umožní len osobám so zakrytými dýchacími cestami a počet nakupujúcich na prevádzke v jednom okamihu nemôže presiahnuť 1 osobu na 25 metrov štvorcových predajnej plochy,“ doplnila. Na dodržiavanie týchto pravidiel dozerá personál pobočiek.
„Je dôležité si uvedomiť, že naše areály majú rozlohu mnoho tisíc metrov štvorcových, veľa činností sa odohráva vonku a ku koncentrácii zákazníkov na jednom mieste, či v uzavretých priestoroch, nedochádza ani za bežnej prevádzky,“ upozornila Karolína Topolová. Proces čistenia vozidiel bol vždy v AAA AUTO na vysokej úrovni, teraz bol ešte posilnený špecificky o úkony ešte zvyšujúce dezinfekčné účinky. Medzi ne patrí dezinfekcia všetkých povrchov, volantu, riadiacej páky, kľúčov, madiel či kľučiek. „Na dezinfekciu vozidiel sme nakúpili nové technológie a sprísnili procesy tak, aby boli autá maximálne bezpečné,“ dodala Karolína Topolová
V posledných takmer piatich týždňoch prebiehali predaje vozidiel v sieti AAA AUTO len online a s využitím call centra, s dovozom áut zákazníkom domov. Tento systém predaja zostane možný aj naďalej. Podľa Karolíny Topolovej záujem zákazníkov o nákup ojazdených vozidiel neklesol tak nízko, ako by sa dalo očakávať, pretože koronavírus prišiel presne uprostred najsilnejšej sezóny. „Ľudia vedia, že individuálne cestovanie vlastným vozidlom namiesto verejnej dopravy je v dobe rôznych epidémií jedným z najúčinnejších opatrení, ktoré pomáhajú sa nákaze vyhnúť,“ uzavrela.