Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Skupina dosiahla aj napriek niekoľkým lockdownom v krajinách, kde pôsobí, piaty najlepší predajný výsledok vo svojej histórii

Hoci sieť autocentier AAA AUTO, prevádzkovaná spoločnosťou AURES Holdings, musela v minulom roku pre vládne opatrenia niekoľko týždňov v rôznych krajinách predávať autá len on-line, dosiahla piaty najlepší predajný výsledok vo svojej bezmála tridsaťročnej histórii. Zo 70 000 predaných automobilov sa tradične najviac predalo v Českej republike, nasledovalo Slovensko, Poľsko a Maďarsko. Na Slovensku si sieť AAA AUTO so 14 000 predanými vozidlami udržala pozíciu najväčšieho domáceho predajcu automobilov v rámci jedného podnikateľského subjektu. Aj napriek pandémii skupina vlani prekonala hranicu celkového počtu 2,5 milióna zákazníkov, ktorých spolu obslúžila od roku 1992.

„Som rada, že sme aj cez všetky komplikácie spojené s pandémiou koronavírusu, dosiahli veľmi dobrý predajný výsledok. Najväčší podiel na ňom má nečakaný úspech on-line predaja. Na tento typ obchodovania sme sa pripravovali už niekoľko rokov a príchod koronavírusu tento proces urýchlil z mesiacov na dni a hodiny. Naša schopnosť predávať vozidlá bez kamenných pobočiek sa s každým lockdownom zvyšovala a teraz sa už pohybujeme na úrovni päťdesiatich percent bežných čísel. Za to patrí vďaka najmä zákazníkom, ktorí sa rýchlo adaptovali a zvykli si na nákup ojazdeného auta cez počítač a prostredníctvom nášho kontaktného centra. Celý proces by samozrejme tiež nemohol fungovať bez obetavých zamestnancov, ktorým by som týmto takisto chcela za prácu v najťažšom roku fungovania našej skupiny poďakovať,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva spoločnosti AURES Holdings, ktorá medzinárodnú sieť autocentier AAA AUTO prevádzkuje.

Sieť AAA AUTO za uplynulý rok predala v Českej republike 40 000 vozidiel, na Slovensku 14 000, v Poľsku 13 500 a v Maďarsku 2 500. „Pokles našich predajov spôsobený pandémiou je v skupine približne 19 %. To je nižšie číslo, ako u predaja nových áut a potvrdzuje to úspešnosť našej stratégie rýchleho prechodu na on-line predaj, a to najmä v období prvého marcového lockdownu. Nezaspali sme a päť týždňov bez pobočiek sme neskončili s predanou nulou, ale pripísali sme si na konto niekoľko tisíc nových zákazníkov,“ upozornila Topolová. Celkom sa vlani v sieti AAA AUTO on-line predalo 1 800 vozidiel v celkovej hodnote 15,41 miliónov eur a s priemernou cenou 8 583 eur. Celková priemerná cena ojazdeného vozidla predaného v tuzemsku vzrástla na 8 642 eur oproti cene 8 376 eur z roku 2019.

Počas tohto roku sa bude spoločnosť sústrediť na opätovný rast počtu predaných vozidiel a expanziu, ak to pandemická situácia v krajinách pôsobenia dovolí. „Všetko nasvedčuje tomu, že sa ekonomická situácia ľudí pravdepodobne zhorší. Zo skúseností z ekonomickej krízy spred desiatich rokov vieme, že takéto podmienky väčšinou znamenajú väčší dopyt po ojazdených autách. Preto verím, že náš cieľ vrátiť sa tento rok k predajným objemom z roku 2019 alebo ich dokonca prekonať je reálny. Všetko bude samozrejme záležať na tom, či a ako rýchlo sa koronakríza skončí,“ dodala Karolína Topolová. To by znamenalo, že by mala skupina v roku 2021 predať približne 86 000 vozidiel. „Chcela by som zároveň oceniť doterajšiu štátnu pomoc, ktorá nám vo všetkých krajinách pôsobnosti zásadným spôsobom umožňuje krízu prekonať,“ uzavrela Topolová.

V roku 2020 boli u Slovákov najobľúbenejšie verzie automobilov hatchback, ktoré si obstaralo 32 % zákazníkov. Výrazne ale stúpa obľuba vozidiel kombi, ktoré si na Slovensku kúpilo 26 % zákazníkov. V Českej republike dokonca vozidlá kombi vyhrali pomyselné prvé miesto, a to prvýkrát za 29 rokov pôsobenia AAA AUTO na trhu. „Tento trend bol veľmi ovplyvnený pandémiou, kedy si ľudia pre svoju väčšiu bezpečnosť zaobstarali vozidlo, aj keď doposiaľ žiadne nevlastnili, aby sa viac chránili pred vírusom. Cestovanie vlastným automobilom je bezpečnejší spôsob cestovania ako v mestskej hromadnej doprave, kde sa jednoduchšie môžete nakaziť.  Naviac automobil je významným pomocníkom na cestovanie nielen po Slovensku,“ doplnila Topolová. Naďalej rastie obľúbenosť vozidiel SUV, ktoré tvorili 21 % z celkového objemu predaných áut na slovenskom trhu. V roku 2019 to bolo o 2 % menej.

Dieselové automobily si aj tento rok volila väčšina zákazníkov, a to 52 %. Automobilov s alternatívnym pohonom sa predalo na Slovensku o 30 % viac ako v predchádzajúcom roku. Už takmer štvrtina Čechov a Slovákov volí automobil s automatickou prevodovkou. V Poľsku je automat preferenciou u necelých 13 % zákazníkov.

Najobľúbenejším predávaným vozidlom v celej skupine je už dlhodobo Škoda Octavia. Ťahúňom je obzvlášť v Českej republike a na Slovensku, kde obsadila s prehľadom prvé miesta. V Poľsku obsadila tretiu pozíciu, v Maďarsku štvrtú. Druhé a tretie miesto u nás aj v Českej republike držia ďalšie dva veľmi obľúbené modely, ktorými sú Škoda Fabia a Volkswagen Passat. Naopak, v Poľsku a Maďarsku je dlhodobo najobľúbenejší Opel Astra, ktorý je na Slovensku na 9. priečke, v Českej republike dokonca až na pozícii č. 29. Druhú priečku si potom v týchto krajinách drží zhodne Ford Focus.

TOP 10 najpredávanejších vozidiel v sieti AAA AUTO v roku 2020

Česká republikaSlovenskoPoľskoMaďarsko
Škoda OctaviaŠkoda OctaviaOpel AstraOpel Astra
Škoda FabiaŠkoda FabiaFord FocusFord Focus
VW PassatVW PassatŠkoda OctaviaSuzuki Swift
Škoda SuperbVW GolfŠkoda FabiaŠkoda Octavia
VW GolfKIA SportageVW PassatVW Passat
Hyundai i30Škoda SuperbOpel InsigniaRenault Megane
Ford FocusKia CeedVW GolfVW Golf
Škoda RapidFord FocusOpel CorsaFord Mondeo
Kia CeedOpel AstraRenault ClioOpel Corsa
Ford MondeoHyundai i30Dacia DusterSuzuki Vitara

 

Značky: