Na základe plánu uvoľňovania reštriktívnych opatrení, zavedených pre pandémiu koronavírusu, sieť autocentier AAA AUTO otvorí v stredu 22. apríla pre verejnosť všetkých svojich 11 predajných pobočiek v Slovenskej republike. Predaj bude prebiehať pri dodržiavaní striktných hygienických opatrení. Naďalej bude taktiež možné kúpiť automobil online bez návštevy pobočky.
„Predaj zahájime s výpredajovými cenami na všetky vozidlá, aby sme podporili opätovný rozbeh trhu. Autá budeme na začiatku obnovenia prevádzky naďalej predávať prakticky bez marže. Dôležitou súčasťou obnovenia predaja je samozrejme zavedenie dôsledných hygienických opatrení požadovaných úradmi, ktoré sme už zrealizovali,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings, prevádzkovateľa medzinárodnej siete AAA AUTO.
Sieť AAA AUTO už od začiatku pandémie koronavírusu pravidelne dezinfikuje ponúkané vozidlá aj priestory svojich pobočiek. V súvislosti so znovuotvorením pobočiek prijala spoločnosť ďalšie hygienické a bezpečnostné opatrenia. „Predajcovia, ktorých zdravotný stav pravidelne kontrolujeme, budú používať ochranné prostriedky, rúška a rukavice. Zákazníci budú mať v autocentrách k dispozícii jednorazové rukavice, dezinfekciu a hlavne dostatok osobného priestoru tak, aby sa nemuseli stretávať s ďalšími klientmi. Pokiaľ nám bude počasie priať, usadíme zákazníkov aj vo vonku na čerstvom vzduchu, mimo uzavretých priestorov. Budeme samozrejme dbať na všetky pravidlá požadované vládou, ako je minimálna vzdialenosť medzi zákazníkmi najmenej 2 metre a skrátenie doby pobytu zákazníkov u nás na minimum. Vstup do prevádzok sa umožní len osobám so zakrytými dýchacími cestami a počet nakupujúcich na prevádzke v jednom okamihu nemôže presiahnuť 1 osobu na 25 metrov štvorcových predajnej plochy. Na dodržiavanie týchto pravidiel bude dozerať personál pobočiek. Samozrejme sa budeme riadiť aj ďalšími opatreniami vlády, ktoré budú do doby otvorenia ešte prijaté. Je dôležité si uvedomiť, že naše areály majú rozlohu mnoho tisícov metrov štvorcových, veľa činností sa odohráva vonku a ku koncentrácii zákazníkov na jednom mieste, či v uzavretých priestoroch nedochádza ani za bežnej prevádzky,“ upozornila Karolína Topolová.
„Na dezinfekciu vozidiel sme nakúpili nové technológie a sprísnili procesy tak, aby boli autá maximálne bezpečné,“ dodala Karolína Topolová. Proces čistenia vozidiel bol vždy v AAA AUTO na vysokej úrovni, teraz bol ešte posilnený špecificky o úkony zvyšujúce dezinfekčné účinky. Medzi ne patrí dezinfekcia všetkých povrchov, volantu, riadiacej páky, kľúčov, madiel či kľučiek.
V posledných takmer piatich týždňoch prebiehali predaje vozidiel v sieti AAA AUTO len online a s využitím call centra, s dovozom áut zákazníkom domov. Tento systém predaja zostane možný aj naďalej. „Cez online a call centrum sa nám na Slovensku darí týždenne predávať zhruba 120 vozidiel s ich dovozom k zákazníkom domov. Vzhľadom k tomu, že pred pandémiou sme súkromným osobám týmto spôsobom vozidlá vôbec nepredávali, považujeme to za obrovský úspech. Ukazuje sa, že aj takúto komoditu, ako je ojazdené auto, je možné predať bez toho, aby zákazník musel navštíviť pobočku, vrátane predaja na úver a sprostredkovania poistenia. Tento predajný kanál chceme určite udržať aj do budúcnosti, aj keď samozrejme stále tvorí len asi pätinu bežných predajov,“ poznamenala Karolína Topolová.
Podľa Karolíny Topolovej záujem zákazníkov o nákup ojazdených vozidiel neklesol tak nízko, ako by sa dalo očakávať. „Mnoho ľudí vždy plánuje nákup automobilu po zime, no koronavírus prišiel presne uprostred najsilnejšej sezóny. Ľudia vedia, že individuálne cestovanie vlastným vozidlom namiesto verejnej dopravy je v dobe rôznych epidémií jedným z najúčinnejších opatrení, ktoré pomáhajú nákaze sa vyhnúť,“ dodala Karolína Topolová. Priestor automobilu sa dá ľahko vydezinfikovať a nemusíte sa v ňom stretávať s cudzími ľuďmi. „Auto je jednoducho rozšírením vášho súkromného priestoru, ktorý vás na rozdiel