Ako funguje moderné vykurovanie?
V redakcii sme mali odborný podcast zameraný na moderné formy vykurovania a naším partnerom bola spoločnosť Viessmann. Zazneli tam zaujímavé informácie, a tak som sa rozhodol, že môj starý plynový kotol má už svoje hodiny spočítané a chcem niečo moderné.
Bolo to dané jednak snahou ušetriť na spotrebovanej energii, ale aj tepelnou pohodou v rámci domácnosti. Rozhodnutie tak padlo na plynový kotol Viessmann Vitodens 200-W. Je to nová generácia plynového kotla s vyššou efektivitou, menším množstvom emisií, dlhou životnosťou a menovitý tepelný výkon tohto kotla je od 1,9 do 32 kW. Najviac ma však zaujala možnosť digitálneho ovládania. Kotol je tak pripojený na domácu Wi-Fi a má svoju mobilnú aplikáciu. Takto je možné sledovať a ovládať spôsob vykurovania, v mojom prípade v podobe podlahového kúrenia, ale aj prípravy teplej úžitkovej vody.

V rámci inštalácie bol namontovaný aj trojcestný ventil, ktorý umožňuje ďalej zefektívniť celý proces vykurovania a zakomponovať do procesu aktuálne počasie ako aj jeho predpoveď na najbližšie dni. V rámci inštalácie bol prečistený aj systém podlahového kúrenia a vykurovacia voda bola príslušne upravená.
Pomocou aplikácie som potom nastavil časový plán vykurovania a prípravy teplej vody. Veľkou výhodou je možnosť tento plán prispôsobiť aktuálnym podmienkam buď pomocou dotykového ovládania priamo na kotli, na vzdialenom ovládacom paneli, alebo pre mňa najjednoduchšie cez mobilnú aplikáciu. Ide napr. o okamžitý ohrev teplej vody v dobe štátnych sviatkov alebo dovolenky. Ovládanie je veľmi jednoduché a prispôsobené bežnému človeku. V mobilnej aplikácii je to povel „Chcem teplú vodu„, ktorému rozumie každý.
Jedným z dôležitých dôvodov, prečo som sa rozhodol pre značku Viessmann, je aj možnosť rozšírenej záruky, a to na 5 alebo 10 rokov. Keďže inštalovaný plynový kotol sa vyznačuje dlhou životnosťou, rozhodol som sa pre 10-ročný plán, v rámci ktorého mám po celú túto dobu všetky prípadné opravy alebo aj všetok materiál pri nich použitý zadarmo. K tejto záruke patrí aj služba Hot-line, čo znamená, že servisný zákrok bude vykonaný do 24 hodín od nahlásenia poruchy. Podľa mojich predchádzajúcich skúseností sa s kotlom alebo zásobníkom na teplú úžitkovú vodu niečo stane hlavne v období Vianoc alebo Veľkej noci a zháňať vtedy svojpomocne servisných technikov nie je jednoduché. Pritom je rodina doma a byť v chladnom dome bez náznaku riešenia nie je príjemné. Táto servisná zmluva ma od týchto starostí oslobodzuje. Zatiaľ všetko funguje tak, ako má.
Mimochodom, spoločnosť Viessmann má aj showroom, kde je možné si naživo pozrieť nielen plynové kotly, ale aj tepelné čerpadlá, fotovoltické články a ďalšie komponenty. Tento showroom sa nachádza v Bratislave na Ivanskej ceste 30A.
Zdroje: vlastné
Prečítajte si tiež
Podobné články
Škrt pre zlodejov: Bezpečnostná kamera a siréna. Teraz so zľavou
Vianočná poradňa: Reproduktory
Pád Bitcoinu: Ideme stále nadol
ČNB nakúpila Bitcoiny, chce si na nich vyskúšať svoju investíciu
Slovenský pivovar Nilio aj tento rok prináša adventný kalendár
Ransomware, AI a obrana podniku: Sophos radí, ako budovať modernú kyberbezpečnosť