Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Príbeh značky smart televízorov KIVI ukazuje, že dosiahnuť rýchly úspech v podnikaní je dosť dobre možné, ak sa zameriate na jediný produkt, ponúknete zákazníkom niečo jedinečné a porozumiete svojej cieľovej skupine.

Spoločnosť KIVI, ktorá vyvíja a vyrába smart televízory, bola založená v roku 2016. S nápadom prišli ukrajinskí podnikatelia s rozsiahlymi skúsenosťami v oblasti elektroniky, ktorí sa rozhodli zariskovať a venovať sa Smart TV – trhovej nike, ktorá bola v tom čase nová a naberala na sile.

V roku 2016 spoločnosť začínala iba s deviatimi ľuďmi v tíme, z ktorých každý mal skúsenosti vo svojom odbore. Výsledkom bolo, že od spísania podnikateľského plánu do uvedenia prvých televízorov KIVI do obchodov uplynulo iba šesť mesiacov. V prvom roku predala spoločnosť KIVI 1 100 televízorov – na firmu je to malé číslo, ale do roku 2017 predaj smart televízorov KIVI vzrástol na 55 000 kusov.

Aké je tajomstvo rýchleho rastu?

Predovšetkým je to rovnováha medzi cenou a technológiou. Smart televízory KIVI sa vyrábajú v závodoch spoločnosti MTC, najväčšieho zmluvného výrobcu na svete. Všetky komponenty použité v televízoroch sa vyrábajú v továrňach v Číne, Japonsku a na Taiwane a výroba prebieha v špičkovo vybavených továrňach v Európe a Ázii s medzinárodným systémom kontroly kvality.

Aktívna dynamika rastu a expanzia na nové trhy pritiahla pozornosť investorov – v roku 2021 spoločnosť MTC investovala do vývoja produktov KIVI viac ako 13 miliónov dolárov. Investície sú zamerané na vývoj nových hardvérových a softvérových riešení, dizajn a zlepšenie kvality obrazu a zvuku.

Dnes, šesť rokov po svojom založení, je KIVI silnou medzinárodnou spoločnosťou s vlastnými výskumnými centrami na Ukrajine a v Číne a hlavnou kanceláriou v Budapešti. Rok 2022, ktorý priniesol na Ukrajinu úplnú vojnu a hospodársku krízu, prinútil značku urýchliť svoj rozvoj – práve v roku 2022 vstúpila spoločnosť na európsky trh. Dnes sa televízory KIVI predávajú vo viac ako 10 európskych krajinách. Na základe minuloročných predajných výsledkov je navyše KIVI na Ukrajine top 2, pričom každý desiaty predaný televízor na Ukrajine je KIVI.

Len za šesť rokov si nová spoločnosť získala po celom svete množstvo priaznivcov – do dnešného dňa sa predalo viac ako 1,5 milióna televízorov KIVI.

Hlavné výhody televízorov KIVI

Z 1 000 televízorov v prvom roku po založení na 1,5 milióna za šesť rokov – taká je dynamika značky. Podarilo sa ju dosiahnuť vďaka zameraniu na jednu medzeru – smart televízory. KIVI je jedinou spoločnosťou medzi svojimi konkurentmi, ktorá vyrába iba televízory a nenecháva sa rozptyľovať inými domácimi spotrebičmi. Toto zameranie umožňuje tímu neustále zlepšovať technológie a zároveň študovať nielen potreby zákazníkov, ale aj ponuku konkurencie.

KIVI je v podstate technologický startup, ktorý sa zrodil na Ukrajine. Zlepšovanie nie je pre spoločnosť len slovo: jej zakladatelia veria, že hlavným aktívom každej modernej firmy nie sú peniaze, ale intelekt, a preto investujú predovšetkým do svojho tímu. Jednou z hlavných zásad značky je navyše prístup orientovaný na výskum. Práca na každom novom modeli začína rozsiahlym výskumom a prieskumom medzi zákazníkmi (zahŕňajúcim desiatky tisíc ľudí), čo pomáha pochopiť skutočné potreby zákazníkov a zamerať sa na inovácie, ktorým konkurencia v tomto cenovom segmente nevenuje pozornosť.

Dizajn

Vývojový tím kladie veľký dôraz na dizajn televízorov, ktorý im umožňuje vyniknúť medzi konkurenciou. Smart televízory KIVI sú tenké, elegantné a štýlové. V kategórii strednej triedy je to jediná značka, ktorá vyrába televízory s tenkými rámčekmi okolo displeja (2,6 mm).

Technológia podsvietenia obrazovky OD20 umožňuje vyrábať oveľa jemnejšie televízory. Pri montáži na stenu vyzerá zariadenie estetickejšie.

Obrazovka a zvuk

Prístup k najlepším komponentom umožňuje spoločnosti KIVI ponúkať zákazníkom vysokokvalitné obrazovky používané v televízoroch triedy A+, ktorých cena je obvykle o 10-15 % vyššia. Mimochodom, značka ponúka na obrazovky trojročnú záruku namiesto štandardne ponúkaného jedného roka.

Cenový segment

Vlastný tím výskumu a vývoja spoločnosti KIVI, zložený zo skúsených hráčov v elektronickom priemysle, neustále pracuje na vyvážení kvality a cenovej dostupnosti. Špecialistom sa darí udržiavať harmonický súbor komponentov, ktorý zaisťuje kvalitu áčkových značiek bez nákladných excesov, a udržiava tak dostupnú cenu.

KIVI sa cenovo pohybuje v segmente strednej triedy, takže tieto inteligentné televízory sú k dispozícii o 10-15 % lacnejšie ako renomované značky A triedy.

Publikum značky zahŕňa ako rodinných príslušníkov, ktorí sa o kúpe televízora rozhodujú spoločne, tak mladých ľudí, ktorí sú nadšencami do technológií a hľadajú technologické zariadenia za optimálnu cenu.

Zastúpenie v Českej republike

V roku 2022 značka začala svoju európsku expanziu – v lete 2022 sa inteligentné televízory začali predávať v Poľsku, Českej republike, Rumunsku, Maďarsku a Bulharsku. Spoločnosť je teraz zastúpená vo viac ako 10 európskych krajinách. V Českej republike spoločnosť spolupracuje s obľúbenými internetovými obchodmi Alza.cz a Datart.cz. Pred niekoľkými mesiacmi uviedla spoločnosť KIVI na český trh nové modely.

Identita produktov

Priťahuje pozornosť svojim prepracovaným dizajnom, ktorý je výsledkom práce vlastného výskumného a vývojového centra a troch dizajnérskych štúdií. Modely sú vyhotovené v jednotnej, stručnej koncepcii – s minimálnymi bočnými rámčekmi a elegantnými kovovými stojanmi. Spoločnosť KIVI vyvinula modely v štýlovej bielej farbe – dostupné vo veľkostiach 24“, 32“, 43“, 55“. Biele televízory sú pýchou nového radu KIVI: skvele sa hodia do moderných, svetlých interiérov, vyzerajú znamenite, a pretože ostatné značky v tomto segmente ponúkajú iba čierne modely, ide o skutočnú exkluzivitu.

V nových televízoroch je vylepšená kvalita obrazu – KIVI implementovala technológie pre automatické rozpoznanie HDR, MEMC, Max Vivid, Super Control Control, Ultra Clear a Game Mode, optimalizujúce kvalitu obrazu pri hraní hier. Nový rad značky je o 30 % produktívnejší ako priemer na trhu, a to vďaka operačnému systému Android TV 11 a použitiu novej čipového setu.

V nových modeloch je možnosť dodatočného nastavenia zvuku, napríklad zvýšenie hlasitosti hlasov alebo automatické vyrovnanie ostrých zvukov pri dynamických scénach alebo reklamách. Cena pritom zostáva príjemne dostupná, čo spoločnosti KIVI umožňuje aj naďalej dodržiavať svoje zásady: kvalitu, inovácie a zameranie na potreby zákazníkov. Pre viac informácií o tejto ponuke a uskutočnenie predobjednávky navštívte obchody DatacompTPDAlza.sk a Nay.sk.

Značky: