Kandidátov na prezidenta Slovenskej republiky sme pred druhým kolom oslovili s rovnakými otázkami a zaujímalo nás, ako žijú a využívajú moderné technológie, hlavne internet. Ich odpovede prinášame v plnom znení a kandidátov sme v našom článku zoradili podľa abecedy.

Odpovedá Zuzana Čaputová

1.  Ako plánuje Zuzana Čaputová v prípade úspechu komunikovať prostredníctvom sociálnych sietí s občanmi?

Budem sa aj na sociálnych sieťach snažiť v prípade zvolenia komunikovať s ľuďmi rovnako aktívne, ako je tomu doposiaľ. Samozrejme osobný kontakt nebude chýbať. Považujem ho za kľúčový.

2. Za ako dôležité považuje Zuzana Čaputová a jej tím vedenie kampane na prezidenta práve internet a sociálne siete?

Bez komunikácie na internete a sociálnych sieťach, je v dnešnej dobe už kampaň takmer nepredstaviteľná. Samozrejme aktivity v online musia sprevádzať aktivity v teréne priamo s ľuďmi.

3. Čo využíva Zuzana Čaputová v súčasnosti viac? Počítač/notebook alebo smartfón.

Rozhodne smartfón. Je to praktickejšie a rýchlejšie v tomto hektickom období.

Zuzana Čaputová

Odpovedá Maroš Šefčovič

1. Ako plánuje Maroš Šefčovič v prípade úspechu komunikovať prostredníctvom sociálnych sietí s občanmi?

Sociálne siete využívam dlhodobo a som rád, keď sa mi aj vďaka nim snaží prezentovať svoju prácu, program či sem-tam aj poodhaliť svoje súkromie. Na sieti LinkedIn moju prácu sleduje približne 480-tisíc ľudí, na Twitteri je to takmer 42-tisíc a teším sa aj zo stále pribúdajúcich followerov na Facebooku, ktorí u nás stále dominuje. Nikdy však nerezignujem na osobný kontakt. Počas kampane som trikrát vycestoval naprieč Slovenskom a sľúbil som, že aj ako prezident by som v tom pokračoval. Navyše, chcem otvoriť prezidentský palác na pracovný deň otvorených dverí raz mesačne.

2. Za ako dôležité považuje Maroš Šefčovič a jeho tím vedenie kampane na prezidenta práve internet a sociálne siete?

Internet a sociálne siete sú dnes neodlučiteľná súčasť komunikácie. Aj počas tejto kampane som však apeloval, aby sme narábali s novým fenoménom sociálnych médií zodpovedne. Jednu z ciest vidím v tom, že v školách naučíme naše deti kriticky hodnotiť informácie, s ktorými sa stretávajú na internete. Aby si ich overovali, dokázali sa o nich porozprávať s dospelými a  aby ich nekriticky nepreberali všetko, čo tam niekto napíše.

3. Čo využíva využíva Maroš Šefčovič v súčasnosti viac? Počítač/notebook alebo smartfón.

Som z generácie, ktorá si pamätá ešte prvú „tehličkovú“ Motorolu a prvotné vzrušenie z objavovania nových možností. Dnes používam iPhone a iPad. V prvom rade ide o štandardné služobné zariadenia v mojej práci a tiež o absolútnu nevyhnutnosť. Vzhľadom na vysoké pracovné tempo totiž musím neustále komunikovať a riešiť rôzne záležitosti „za pochodu“ – či už na okraji podujatí, počas stretnutí alebo počas ciest. Nové technológie sa, pochopiteľne, stali aj súčasťou môjho súkromia. Takpovediac v obraze nás neustále udržujú naše tri deti, ktoré vyrastali s novými technológiami, a vďaka ktorým sme aj s manželkou na Instagrame či máme spoločnú WhatsApp skupinu. Okrem toho využívame aj aplikácie Find my friend, ďalej Facetime, Waze alebo Shazam.

Maroš Šefčovič pri otváraní modernej elektronabíjačky Budča

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.