Moderné platformy na vytvorenie eshopu sú mimoriadne jednoduché, čo vám umožní vytvoriť si webovú stránku na mieru len niekoľkými kliknutiami.
Väčšina platforiem elektronického obchodu ponúka aj kľúčové prvky, ako sú bezpečné platby, doprava a marketing, takže na vytvorenie profesionálne vyzerajúcej webovej stránky pravdepodobne nebudete potrebovať príliš veľa skúsenosti.
Ako vytvoriť eshop v štyroch krokoch
1. Vyberte si názov a získajte doménu
Výber dobrého názvu domény je dôležitý pre celkový úspech značky. Ak je to možné, vyberte si názov, ktorý úzko súvisí s tým, čo predávate. Nezabúdajte, že musí byť jedinečný. Ak napríklad predávate diétne polievky, diétne nápoje a iné podobné výrobky, vyhľadajte na internete aký názov zvolili vaši konkurenti. Jednoznačné názvy ako napríklad „diétne produkty“ už budú istotne obsadené. Použite nástroj na kúpu domény, ktorý vám oznámi, či je vybraná doména už obsadená, a ak je to nutné, navrhne vám podobné názvy.
2. Vyberte si platformu na vytvorenie eshopu
Existujú bezplatné platformy s obmedzenými funkciami postavené na systéme WordPress. Špecializované a platené platformy sú však najjednoduchším spôsobom, ako rýchlo spustiť plnohodnotný eshop. Medzi najlepšie platformy elektronického obchodu patria: BigCommerce, Shopify alebo Eshop-rýchlo. Všetky tieto platformy ponúkajú bezplatné skúšobné obdobie, takže si každú z nich môžete vyskúšať úplne bez rizika, než sa rozhodnete, ktorú budete používať.
3. Spravte si plán
Na vytvorenie eshopu budete musieť zhromaždiť nasledujúce informácie:
Logo značky
Všetky platformy elektronického obchodu umožňujú vytvoriť si jednoduché logo. Môžete použiť aj platformu tretej strany, ako je Canva, a vytvoriť si vlastné logo pomocou bezplatných šablón loga.
Fotografie a popisy produktov
S trochou kreativity a fotoaparátom môžete zachytiť skvelé fotografie produktov. Uistite sa, že ste urobili fotografie z viacerých uhlov a podľa možnosti zobrazujte svoje výrobky pri používaní. Inšpirovať sa môžete eshopom plaan a konkrétne fotografiami značky Prostoria. Vytvorte skvelé popisy produktov, ktoré zahŕňajú každý detail. Uveďte veľkosť, hmotnosť a materiál každého výrobku a pridajte odpovede na často kladené otázky.
Ceny produktov
Mnohé platformy elektronického obchodu vám poskytujú možnosti stanovenia cien jednotlivých položiek, ako aj výpredajové a zľavové ceny.
4. Nastavte platobné nástroje a spôsob dopravy
Niektoré platformy sú vybavené integrovaným spracovaním platieb a výpočtom daní. Ostatné si vyžadujú integráciu niekoľkých externých služieb na spracovanie týchto úloh. S cieľom zefektívniť proces plnenia objednávok môžete do platformy elektronického obchodu integrovať softvér na prepravu. Integrovaná preprava bezproblémovo prepája objednávky so softvérom na prepravu, takže môžete vyberať dopravcov a spôsoby prepravy a automaticky upozorňovať zákazníkov, keď sa ich objednávky odošlú.