Dojem používateľa z vašej web stránky je často kľúčovým aspektom počas získavania nových a stálych zákazníkov. Používateľsky prívetivý web vyzerá profesionálne a ľahko sa na ňom pohybuje každý, kto ho navštívi – aj človek, ktorý nie je dostatočne technologicky zdatný.
1. Intuitívna web stránka
Používatelia pristupujú k stránkam často so skeptickým pohľadom – takmer vždy predpokladajú, že ich sklamú a to zvyšuje ich zvedavosť. Preto webová lokalita, ktorá používateľom pomôže nájsť a jasne odprezentovať to, čo očakávajú, získa náskok pred konkurenciou. Na intuitívne navrhnutej webovej stránke sú jednotlivé prvky vytvorené a usporiadané tak, aby používateľ mohol prirodzene a bez námahy pristupovať k informáciám, orientovať sa a vykonávať transakcie.
2. Responzívny dizajn
Vytvorenie webovej stránky, ktorá sa prispôsobí každému zariadeniu a veľkosti obrazovky ba malo byť samozrejmosťou. Vaša webová lokalita by mala poskytnúť používateľom čo najlepší zážitok bez ohľadu na to, či používajú počítač, notebook, tablet alebo smartfón.
3. Jasná výzva k činnosti
Hlavnou úlohou vašej web stránky je sprevádzať potencionálneho zákazníka na každom kroku jeho rozhodovacieho procesu. Na hlavnej stránke musia byť jasné a vizuálne výrazné tlačidlá s výzvou k činnosti, ktorú chcete dosiahnuť – či už ide o prihlásenie sa na odber noviniek, nákup alebo vyplnenie kontaktného formulára. Poskytnite používateľovi jasné pokyny.
4. Rýchlosť načítania
Rýchlosť načítania je kľúčovým faktorom používateľského zážitku. Pomalé načítavanie webových stránok frustruje návštevníkov – nikto predsa nemá rád čakanie. Optimalizujte výkon svojich webových stránok minimalizovaním veľkosti súborov, komprimovaním obrázkov a využívaním techník ukladania do vyrovnávacej pamäte.
Tvorba web stránok, na ktorých zákazník s radosťou zostane a preskúma vaše produkty či služby nie je žiadna veda. No ak si na to predsa netrúfate, oslovte odborníkov.