Dosiahne transparentnosť systému iOS od Applu?

Google pracuje na funkcii, ktorá má obmedziť zhromažďovanie údajov a sledovanie aplikáciami na zariadeniach s Androidom. Podľa agentúry Bloomberg je Google v ranom štádiu skúmania spôsobov, ako zlepšiť súkromie jej používateľov. 

Aj keď sa počiatočné návrhy týkajúce sa tejto funkcie nepovažujú za také prísne ako návrhy, ktoré presadzuje spoločnosť Apple, skutočnosť, že sa táto funkcia vôbec skúma, je krok správnym smerom. To naznačuje, že spoločnosť si uvedomuje, že dosiahnutie určitej úrovne ochrany súkromia v rámci modelu financovania založeného na reklamách je pre spotrebiteľov dôležitá.

Vďaka tomuto modelu budú vývojári čoskoro žiadať o povolenie používateľa skôr, ako bude inzerentom umožnené sledovať aktivitu v rámci aplikácií a webov.

Bez tohto povolenia bude v zásade nemožné poskytovať jednotlivcom cielené reklamy. Facebook a ďalšie organizácie v online reklamnej komunite tvrdia, že tento krok by mohol zapríčiniť prudký pokles výnosov z reklám.

Pre mnohých hlavných technologických hráčov je ťažké zodpovedať otázku, koľko súkromia treba používateľom poskytnúť. Mnoho digitálnych spoločností, vrátane Googlu, sa pri poskytovaní online služieb vo veľkej miere spolieha práve na príjmy z reklám.

Zdroj: TechRadar

Prečítajte si aj:

Chrome zmenil zobrazenie kariet: Návod, ako ho vrátiť naspäť

Značky:

Peter Hupka

Peter Hupka
Každý deň sledujem aktuálne dianie v technologickom svete a vyberám tie najzaujímavejšie témy pre náš web.