Televízny operátor v rámci ankety volebných preferencií odhadol víťaza volieb – hnutie OĽANO ešte pred začiatkom volebného moratória. Použil inovatívnu technológiu opytovania priamo cez TV obrazovku.
Technologický inovátor Antik Telecom dnes zverejnil porovnanie výsledku svojej predvolebnej ankety s reálnym výsledkom volieb. Anketu realizoval prostredníctvom dopytovania používateľov svojej televíznej služby priamo na TV obrazovke počas bežného sledovania programu medzi 11.-12. februára 2020.
Podľa výsledkov ankety, ktorých čiastkové výsledky za východné Slovensko boli zverejnené aj denníkom Košice Dnes ešte pred moratóriom, sa na prvom mieste umiestnilo hnutie Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti s dosiahnutým výsledkom 27,14 percenta oproti reálnemu volebného výsledku 25,02 percenta odovzdaných hlasov.
„Už 10 rokov využívame možnosti interaktívnej TV aj na predvolebné ankety. Doteraz sa nám podarilo vždy správne odhadnúť víťaza komunálnych volieb v Košiciach a merali sme
aj regionálne preferencie politických strán. Vďaka rozšíreniu našich služieb po celom Slovensku v posledných rokoch sme sa tentokrát odvážili aj na celoštátne výsledky,“ vysvetľuje Vlastimil Lakatoš, vedúci oddelenia TV služieb Antik Telecom.
„Hlasovať tak mohli na obrazovkách nielen používatelia IPTV, ale aj satelitnej televízie, dokonca aj Slováci v zahraničí prostredníctvom našej TV cez internet. Aj keď náš prieskum pri jeho zverejnení viacerí pre vtedy až príliš veľký nárast hnutia Ivana Matoviča spochybňovali, nakoniec sa aj tentokrát ukázali naše odhady správne.“
Na základe exkluzívnej dohody s košickým mediálnym domom boli regionálne výsledky prieskumu dostupné už 13.02.2020 pre čitateľov denníka Košice DNES. Ankety sa zúčastnilo viac ako 10 percent oslovených používateľov TV služieb Antiku. Do parlamentu by sa dostalo OĽANO (27,14%), ĽSNS (12,55%), SMER-SD (8,88%), ZA ĽUDÍ (8,33%), PS SPOLU (8,17%), Sme rodina (7,74%) a SAS (7,31%). Od reálnych výsledkov sa teda odchyľovali najmä výsledky ĽSNS a Smeru. Technológia Antiku umožňuje dynamicky plánovať rozličné ankety a smerovať ich na set-top boxy klientov podľa regiónu alebo iných preferencií. Výhodou je okamžitá dostupnosť výsledkov, čo umožňuje ľahko realizovať aj opakované spresňujúce merania.
Sesterská spoločnosť ANTIK Technology so svojou produkčnou základňou v Ázii sa venuje vývoju, výrobe či distribúcii hi-tech zariadení pre digitálnu televíziu, smarthomes a smartcities, ktoré využívajú operátori, hotely a mestá na piatich kontinentoch.